۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵

گلایه تهیه‌کننده «خانه دختر» از ارشاد

تهیه‌کننده فیلم «خانه دختر» بار دیگر از وضعیت بلاتکلیف این فیلم اظهار تاسف کرد و گفت: در این شرایط دیدار با مدیران ارشاد بسیار دشوار شده است.
کد خبر : ۲۴۷۵۴۱
صراط: محمد شایسته درباره آخرین وضعیت اکران فیلم «خانه دختر» گفت: قبلا با سر گروه سینمایی قرارداد داشتیم، اما در جلسه شورای صنفی نمایش معاونت سینمایی وزارت ارشاد اجازه اکران این فیلم را نداد. بعدتر درخواست اکران فیلم در گروه آزاد را ارایه کردیم، اما این درخواست هم رد شد.

وی با اشاره به پیگیری‌های مکررش برای حل مشکل اکران این فیلم افزود: در رفت و آمدهای زیادی که به ارشاد داشتیم، قرار شد دوباره اصلاحیه‌هایی انجام دهیم؛ اصلاحیه‌هایی که البته ربطی به فیلم نداشت و فقط ناشی از تسویه حساب‌های شخصی بعضی افراد با وزارت ارشاد بود، اما متاسفانه در این میان فیلم ما قربانی شد.

این تهیه‌کننده سینما ادامه داد: در حال حاضر دوباره اصلاحیه‌های خواسته شده را اعمال کرده‌ایم و یک هفته پیش فیلم را به ارشاد ارایه داده‌ایم، اما دیدار با مسئولان این وزاتخانه بسیار دشوار شده مگر اینکه شانس بیاوریم و در راهروها آنان را ببینیم.

شایسته یادآور شد: ما این فیلم را با هزینه شخصی ساخته‌ایم و متاسفیم که این چنین بلاتکلیف مانده است. به فیلم ما در جشنواره بی‌مهری شد، در اکران عمومی هم که این گونه دچار مشکل شده است. ما در تمام این مدت به احترام وزارت ارشاد که آن را از خود می‌دانیم، سکوت کردیم؛ اما آخرین روزهایی است که این سکوت ادامه دارد چون متاسفانه برخورد آنان با ما متفاوت است.

فیلم «خانه دختر» سال گذشته در سی و سومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، اما با وجود پیگیری‌های مکرر گروه سازنده‌اش برای گرفتن نوبت اکران عمومی، این فیلم دچار مشکلاتی شد و سازندگانش ناچار شدند اصلاحیه‌هایی بر آن اعمال کنند.

پیش از این شهرام شاه حسینی، کارگردان این فیلم با نگارش نامه‌ای از وضعیت بلاتکلیف اکران این فیلم انتقاد کرده بود.

در فیلم «خانه دختر» که فیلمنامه آن را پرویز شهبازی نوشته است، حامد بهداد، باران کوثری، پگاه آهنگرانی، رعنا آزادی‌ور، بابک کریمی، بهناز جعفری، محمدرضا هدایتی، نسیم ادبی، امیر علی نبویان، پردیس احمدیه، نادر فلاح، مانی شاه حسنی، رویا تیموریان بازی کرده‌اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «مرتضی قصد دارد خانه کوچک‌شان را زیر قیمت بفروشد تا زودتر از محله و نگاه سنگین مردمانش فرار کند.»

منبع: ایسنا