۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۴

شیلی قهرمان جدید کوپاآمریکا/ دست مسی دوباره از جام کوتاه ماند

تیم ملی شیلی موفق شد برای نخستین بار در رقابت های کوپا آمریکا به عنوان قهرمانی برسد.
کد خبر : ۲۴۷۶۰۴
صراط - تیم ملی شیلی موفق شد برای نخستین بار در رقابت های کوپا آمریکا به عنوان قهرمانی برسد.

گزارش بازی

از ساعت 00:30 دقیقه بامداد امروز به وقت تهران دو تیم ملی آرژانتین و شیلی از چارچوب فینال 44امین دوره رقابت های کوپا آمریکا در استادیوم ملی شهر سانتیاگو و با قضاوت تیم داوری کلمبیایی به مصاف یکدیگر رفتند.

نیمه نخست را شاگردان سامپائولی با حمایت پرشور هواداران خود بهتر آغاز کرده و با در دست گرفتن کمربند میانی بازی توانستند چند موقعیت خوب گلزنی ایجاد کنند که در مهم ترین آن ها ضربه چکشی آرتورور ویدال را سرخیو رومرو با واکنشی به موقع مهار کرد. 

با رسیدن به دقایق میانی این نیمه اما آرژانتینی ها به مرور بازی را در اختیار گرفتند و با استفاده از ضربات ایستگاهی حتی با ضربه سر سرخیو آگوئرو تا آستانه رسیدن به دروازه نیز پیش رفتند، که واکنش عالی براوو مانع از پیش افتادن آلبی سلسته ها شد.

در ادامه مهم ترین صحنه نیمه نخست رخ داد و آنخل دی ماریا همچون رقابت های جام جهانی پس از مصدومیت از ناحیه ماهیچه پای راست مجبور به ترک زمین شد تا ازکوئیل لاوتزی به میدان آمده و در شرایطی که همگان منتظر سوت پایان نیمه نخست بودند،  یک موقعیت ایده آل گلزنی را از دست دهد تا در نهایت 45 دقیقه اول بدون فرو ریختن دروازه ها به پایان برسد.

نیمه دوم اما مسابقه جذابی را به اندازه 45 دقیقه اول شاهد نبودیم. دو تیم رو به احتیاط آورده و تنها چشم به استفاده از حرکات بازیکنان تکنیکی خود در خط حمله داشتند که نتیجه آن وقوع تنها دو شانس گلزنی برای هر دو تیم در این نیمه بود. ابتدا الکسیس سانچز با ضربه والی و چرخشی دیدنی خود استادیوم را تا مرز انفجار پیش برد و پس از آن در جدی ترین شانس گلزنی دو تیم گونزالو هیگواین در دقیقه 92 بازی توپ را در مقابل دروازه خالی شیلی به بیرون زد تا کار به وقت اضافه بکشد.

در وقت های اضافه نیز مطابق انتظار آثار خستگی بر ساق های بازیکنان دو تیم مشهود بود و هیچ یک از تیم ها علاقه ای به حمله کردن و ایجاد موقعیت گلزنی نداشتند و تنها یک بار الکسیس سانچز با استفاده از اشتباه ماسکرانو از چنگ مدافعین آرژانتین قرار کرد، اما ضربه نهایی اش را به آسمان فرستاد  تا در نهایت سرنوشت قهرمان این دوره از بازی ها به ضربات پنالتی بکشد.

در ضربات پنالتی هم شیلی 4 بر یک پیروز شد. 
آرژانتین: مسی، هیگواین (گل نشد)، بانگا (گل نشد)
شیلی: فرناندز، ویدال، آرانگوئیز، الکسیس سانچز   
منبع: طرفداری