۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
دبه جدید/ تحریم‌ها در سه مرحله رفع ‌شوند!

لغو فوری تحریم‌ها هوا شد؟!/ نقض خط قرمز رهبری، قول روحانی و مصوبه مجلس؟

سی‌بی‌اس نیوز ادعایی را مطرح کرده که در صورت تحقق، خط قرمز اعلام شده توسط رهبر انقلاب، قول روحانی و مصوبه مجلس در خصوص مذاکرات هسته ای نقض خواهند شد.
کد خبر : ۲۴۷۷۳۱
گروه سیاسی صراط - سی‌بی‌اس نیوز ادعایی را مطرح کرده که در صورت تحقق، خط قرمز اعلام شده توسط رهبر انقلاب، قول روحانی و مصوبه مجلس در خصوص مذاکرات هسته ای نقض خواهند شد.

به گزارش صراط، این شبکه خبری آمریکایی در گزارشی با ادعای «ایجاد گشایش درباره موضوع تحریمهای ایران در مذاکرات هسته‌ای» نوشت: "به جای تعلیق فوری تحریمها، این موضوع در سه مرحله اتفاق خواهد افتاد."

سی‌بی‌اس نیوز به نقل از خبرنگار اعزامی خود به وین با ادعای «حصول گشایش در موضوع تحریمها» گزارش داده است: «روز شنبه نشانه‌های قوی از یک گشایش در مذاکرات هسته‌ای با ایران بر سر یکی از مورد اختلافترین مسائل که همان تحریمها است، پدیدار شد».

مارگارت برنان مجری و خبرنگار اعزامی این شبکه آمریکایی مدعی شد: «به جای پذیرش درخواست ایران برای تعلیق فوری تحریمها، این موضوع در سه مرحله و فاز حادث خواهد شد».

خبرنگار آمریکایی افزود: «به دنبال آغاز اقدام ایران در فریز(متوقف) کردن برنامه هسته‌ای‌اش، آمریکا و قدرتهای غربی مجموعه‌ای از محدودیتهای خود را برخواهند داشت اما هیچ یک از آنها به آن سرعتی که ایرانیها امیدوار بودند، اتفاق نمی‌افتد».

نقض خط قرمز رهبری، قول روحانی و مصوبه مجلس؟

هنوز تیم ایرانی حاضر در وین واکنشی به این ادعا نشان نداده است.

گفتنی است رهبر معظم انقلاب دوم تیرماه در دیدار رمضانی سران قوا و مسئولان و مدیران ارشد نظام، در توضیح یکی از خطوط قرمز هسته ای تأکید کردند: تحریم های اقتصادی، مالی و بانکی چه مربوط به شورای امنیت، چه کنگره امریکا و چه دولت امریکا باید فوراً هنگام امضای موافقتنامه لغو و بقیه تحریم ها هم در فواصل معقول برداشته شود.

ایشان افزودند: امریکایی ها درباره تحریم ها یک فرمول پیچیده، چند لایه و عجیب و غریب مطرح می کنند که معلوم نیست از آن، چه چیزی در می آید اما ما صریحاً مطالبمان را می گوییم.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه بحث درباره خطوط قرمز مذاکرات هسته ای افزودند: لغو تحریم ها نباید به اجرای تعهدات ایران منوط شود نگویند شما تعهدات را انجام دهید بعد آژانس گواهی دهد تا تحریم ها لغو شود ما این مسئله را مطلقاً قبول نداریم.

از سوی دیگر، حسن روحانی رییس جمهور در روز 20 فروردین امسال گفته بود: ما هیچ توافقی را امضا نخواهیم کرد مگر اینکه در روز اول اجرای توافق تمامی تحریم‌ها فوراً لغو شود.

از طرف دیگر، مصوبه اخیر مجلس با عنوان طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای تاکید کرده است "لغو تحریم ها به طور یکجا و کامل باید در متن توافقنامه درج شده و در روز آغاز اجرای تعهدات ایران انجام شود."

برچسب ها: صراط دبه آمریکا