۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸

گفتگوی اوباما با مرکل درباره یونان

وی گفته بود که دیگر زمان زیادی وجود ندارد و یونان و اروپا در وضعیت اضطراری قرار دارند.
کد خبر : ۲۴۷۹۷۸
صراط: صدراعظم آلمان اعلام کرد که سران اتحادیه اروپا یکشنبه آینده در بروکسل گردهم خواهند آمد تا آخرین تحولات مربوط به بحران مالی در یونان را بررسی کنند.

به نقل از المیادین، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان اعلام کرد که سران اتحادیه اروپا در روز یکشنبه آینده در بروکسل نشستی اضطراری برای بررسی اوضاع یونان برگزار می‌کنند.

مرکل همچنین از دولت یونان خواست تا طرحی برای اصلاحات فوری در این کشور را به پارلمان اروپا ارائه دهد تا در صورت تصویب این طرح به اجرا درآید.

همچنین جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید هم اعلام کرد که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با آنگلا مرکل و الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان گفت‌وگوی تلفنی کرده است.

ارنست تصریح کرده که آمریکا به دنبال راه حلی برای برگزاری گفت‌وگو میان دو طرف برای عبور از بحران است.

پیش از این فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه هم با اعلام اینکه درهای مذاکره با یونان باز است اظهار داشت: «الکسیس سیپراس نخست‌وزیر یونان باید تمایل خود برای ابقای یونان در منطقه یورو را با ارائه پیشنهاداتی پایدار ابراز کند و توازن میان همبستگی و مسئولیت‌پذیری باید خط مشی ما طی روزهای آینده باشد.»

وی گفته بود که دیگر زمان زیادی وجود ندارد و یونان و اروپا در وضعیت اضطراری قرار دارند.

این در شرایطی است که نشست گروه یورو در خصوص سرنوشت یونان روز گذشته برگزار شد و وزرای دارایی منطقه یورو طی این نشست اعلام کردند که منتظر پیشنهادات جدید مقامات یونانی هستند.

در شرایط کنونی که یونان با بحران اقتصادی و سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند و اوضاع آن به دلیل ناتوانی آتن در بازپرداخت بخشی از بدهی‌های آتن به صندوق بین‌المللی پول بیش از هر زمان دیگری به هم ریخته و آشفته است، مردم یونان دیروز یکشنبه طی یک همه‌پرسی، پیشنهادات ریاضتی وام‌دهندگان بین‌المللی و دریافت بسته کمک مالی اروپا را به رأی گذاشتند و با اعلام نتایج مشخص شد که قاطعانه به شرایط وام‌دهندگان اروپایی «نه» گفتند.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط یونان