۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴

پرتاب سنگ به نخست وزیر و بیل کلینتون

نخست وزیر صربستان در مراسمی با حضور هزاران نفر و منجمله بیل کلینتون با سنگ و بطری استقبال شد.
کد خبر : ۲۴۸۳۹۷

صراط: در بیستمین سالگرد کشتار فجیع سربرنیتسا که با حضور ده‌ها هزار نفر بوسنی برگزار شده،معترضین بسیاری «آلکساندر ووچیچ»، نخست‌وزیر صربستان را مجبور به ترک مراسم کردند.

بنوشته شبکه خبری آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» معترضان به حضور آلکساندر  ووچیچ او را هو کرده و با پرتاب سنگ و بطری اجازه ادامه حضور به نخست وزیر صربستان ندادند.

بر اساس این گزارش،هنگام ورود آلکساندر ووچیچ به مراسم امروز(شنبه)،تعدادی از شرکت‌کنندگان شروع به اعتراض کردند، اما «بیل کلینتون»، رئیس جمهور وقت آمریکا در زمان فجایع صربستان که در آنجا بود، از معترضین خواست از نخست‌وزیر صربستان استقبال کنند.

بیل کلینتون گفت: زمان آشتی فرا رسیده و نمی‌خواهیم شاهد کشتاردیگری باشیم اما با وجود توصیه کلینتون، معترضان توجهی به سخنان او نکردند.

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز ، نخست‌وزیر صربستان پیشتر در بیانیه‌ای به مناسبت بیستمین سالگرد این کشتار، آن را به عنوان «جنایت وحشتناک» محکوم کرده بود اما از بکار بردن واژه «نسل‌کشی» در توصیف آن خودداری کرده بود.

در مراسم امروز شنبه جسد 136 نفر از قربانیان کشتار سربرنیتسا که هویت آن‌ها بوسیله آزمایش «دی‌ان‌ای» شناسایی شده،تشییع می‌شود.

منبع: فارس