۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲

کودک دست‌فروشی که بورسیه‌شد+تصاویر

عکس دستفروش کوچکی در شبکه های اجتماعی فیلیپین موجب شد تا در عرض مدت کوتاهی به آرزوهایش برسد.
کد خبر : ۲۴۸۵۳۰
صراط: در دنیای امروزی ما آدمها عادت عجیبی به تظاهر کردن داریم. مخصوصا حالا که بازار وبگردی در صفحات اجتماعی بسیار داغ است و هرکس با پست های خود سعی می کند دیگران را تحت تاثیر قرار دهد.
به عنوان مثال عکس از کودکان کار که بار ها ممکن است  در صفحات اجتماعی منتشرشود  و هر کس به نوبه خود سعی می کند با انتشار آن همدری کند .
اما در دنیای واقعی تمام این ها متفاوت  است و ما به راحتی و یا با نگاه غضب آلود از کنار امثال کودکانی که عکسشان را در صفحه اجتماعی خود منتشر می کنیم  و به راحتی از این دست مسائل عبور می کنیم.
تا زمانی که ما آنقدر سطحی به مسائل نگاه می کنیم دردی از کسی دوا نمی شود , اما در جای دیگری از دنیا و در کشوری نه چندان پیشرفته مردمی پیدا می شوند که شعار نمی دهند و بدون تظاهر آرزوی یک کودک را تا اخرین لحظه بر آورده می سازند.
مردم کشور فیلیپین این موضوع را جور دیگری ثابت کردند و بعد از اینکه در ماه گذشته عکس یک کودک فیلیپینی در کنار رستوران مکدونالد منتشر شد ,یک دانشجوی فیلیپینی این صحنه را دید و متاثر از این قضیه عکس کودک را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد.

کودک دست فروشی که بورسیه شد +عکس


 این کودک در حال استفاده از نور رستوران بود تا بتواند مشق بنویسد و این صحنه به قدری در میان کاربران فیلیپینی تاثیر گذاشت که بعد از مدت کوتاهی عکس این کودک توسط یکی از کار کنان فست فود مکدونالد شناسایی شد  و کاربران  توانستد با ایجاد کمپینی کمک مالی جمع کنند. 

کودک دست فروشی که بورسیه شد +عکس

شرایط وخیم اقتصادی  این دستفروش کوچک بعد از مدتی به گوش دولت فیلیپین هم رسید و دولت اعلام کرد هزینه تحصیلش تا زمان دانشگاه پرداخت خواهد کرد.

کودک دست فروشی که بورسیه شد +عکس

مادر این کودک بعد از این اتفاق اعلام کرد:بعد از روکود اقتصادی همسرم درگذشت و من به تنهایی توانایی هزینه های زندگی را نداشتم اما حالا از بخشندگی های مردم و کمک های دولت بسیار خوشحالم و دیگر فرزندم لازم نیست با تحمل سختی به تحصیل ادامه دهد.

کودک دست فروشی که بورسیه شد +عکس