۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸

پاسخ وزارت علوم به اعتراض اتحادیه‌های دانشجویی

وزارت علوم پس از گذشت 21 روز از انتشار خبر اعتراض تشکل‌های دانشجویی مبنی بر عدم برگزاری نشستی با وزیر، از برگزاری سه نوبت دیدار فرهادی با دانشجویان خبر داد، این در حالی است که تا قبل از اعتراض‌ هیچ جلسه‌ای برگزار نشده بود.
کد خبر : ۲۴۸۶۸۳

صراط: برخی از دانشجویان چندی پیش نسبت به برخورد وزارت علوم با اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی انتقاد کردند. سوم تیرماه سال جاری امیر فتوتی دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در مصاحبه‌ای در این رابطه گفت: ما چندین بار برای برگزاری جلسه با وزیر علوم در خواست داده و پیگیری کرده‌ایم ولی متأسفانه مسئول دفتر وزیر علوم هیچگونه تعاملی نداشته و حتی اعلام کرده‌اند برای دیدار با خودشان هم باید درخواست کتبی بدهیم که این بسیار عجیب است.

فتوتی در آن مصاحبه خاطرنشان کرد: متأسفانه فضای حاکم بر وزارت علوم جو را به سمتی پیش می‌برد که آنها حتی پاسخگوی هیچ کدام از تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی انقلابی نیستند.

بنابراین گزارش، پس از گذشت 21 روز از این مصاحبه وزارت علوم با ارسال نامه‌ای در پاسخ به اعتراض دانشجویان اعلام کرد: مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به خصوص معاون فرهنگی و اجتماعی این وزارت با توجه به نقش مهم تشکل‌های اسلامی در پیشبرد اهداف فرهنگی و لزوم تداوم و استمرار ارتباط با مجموعه‌های دانشگاهی نشست‌هایی را به صورت متناوب با نمایندگان اتحادیه و تشکل‌های اسلامی دانشجویی به صورت جداگانه و مشترک برگزار می‌کنند.

در ادامه این نامه آمده‌است: وزیر محترم علوم نیز علی‌رغم فشردگی برنامه‌ها، در ماه مبارک رمضان در سه نوبت، دیدارهای جداگانه‌ای را با نمایندگان اتحادیه‌های تشکل‌های اسلامی و سازمان بسیج دانشجویی داشته‌اند.

لازم به ذکر است در قسمتی از این نامه تاکید شده‌است که وزیر علوم سه دیدار به صورت جداگانه با اتحادیه‌های دانشجویی داشته است و این در صورتی است که اعتراض تشکل‌های دانشجویی قبل از جلسات جداگانه وزیر علوم با تشکل‌های دانشجویی بوده است و وزیر علوم بعد از این اعتراضات نشست‌هایی را با اتحادیه‌های دانشجویی داشته و قبل از آن جلسه‌ای که با حضور اتحادیه‌‌های دانشجویی با فرهادی وزیر علوم باشد، انجام نشده‌است.

علی پهلوان دبیرکل اتحادیه‌ها جامعه اسلامی دانشجویان در این رابطه گفت: وزیر علوم یک هفته پس از اعتراض اتحادیه‌های دانشجویی نشست‌هایی را برگزار کرد و قبل از آن فرهادی وزیر علوم و اتحادیه‌های دانشجویی تشکیل هیچ جلسه‌ای نداشتند. البته هنوز هم نسبت به عمکرد وزارت علوم اعتراض‌هایی وجود دارد.

منبع: فارس