۱۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۱

واکنش منتظری‌به‌تهدید احمدی‌نژاد

در نظام جمهوري اسلامي نمي‌توان براي افراد به دليل وابستگي‌ به فلان و بهمان خط قرمز تعيين كنيم
کد خبر : ۲۴۸۸۹

رئيس ديوان عدالت اداري گفت: در برخورد با تخلف و ناديده گرفتن قوانين و مقررات قانون مبناي عمل خواهد بود و تعيين خط قرمز براي قوه قضائيه را بي‌معنا مي‌دانيم.

به گزارش صراط نیوز به نقل از روابط عمومي ديوان عدالت اداري حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظري طي سخناني در هيات عمومي اظهار داشت: در نظام جمهوري اسلامي كه به موجب قانون اساسي، همگان در برابر قانون مساوي هستند، نمي‌توان براي افراد صرفا به دليل وابستگي‌شان به فلان و بهمان خط قرمز تعيين كنيم بلكه براي ما ملاك قانون است و اين همان چيزي است كه همه بايد به آن ملتزم باشيم.

وي اضافه كرد: البته ممكن است گاهي بنابر مصالح و شرايط خاصي در برخورد با تخلف نكاتي رعايت شود، اما اينكه بگوييم اگر كسي متخلف است، مورد پيگيري واقع نشود، سخن پسنديده‌اي نيست.

رييس ديوان عدالت اداري در ادامه با اشاره به متهم كردن قوه‌قضائيه به سياسي‌كاري در رسيدگي‌هاي قضائي افزود: ‌قوه‌قضائيه در رسيدگي به پرونده‌ها و تخلفات اصولا نمي‌تواند سياسي‌كاري كند و برخورد سياسي در قوه‌قضائيه جايي ندارد.

منتظري گفت: قوه قضائيه بنابر تعاليم اسلام و وظايف و قوانيني كه قانون اساسي و قوانين عادي تعيين كرده است، براي برخورد قضائي با متخلف هيچ خط قرمزي جز قانون ندارد و اينكه گفته مي‌شود فلان مقام يا نهاد خط قرمز ماست، بي‌معناست.

وي با طرح پرسشي در ارتباط با مفهوم سياسي‌كاري اظهار داشت: آيا منظور اين است كه قوه‌قضائيه بدون دليل و مدرك كسي را مجرم مي‌شناسد و محكوم مي‌كند؟ اين امري بسيار دور از ذهن و غيرقابل قبول است كه هيچ مدرك و دليلي بر تخلف و مجرميت فردي نباشد و قوه قضائيه بخواهد به دروغ و به ناحق او را محكوم كند. اين در حالي است كه سوابق و دلايل محكوميت هر فرد در پرونده‌ باقي مي‌ماند و قابل ارايه به مراجع عالي است.

منتظري ادامه داد: شايد منظورشان اين است كه با وجود دلايل و مدارك دائر بر تخلف، قوه‌قضائيه بايد پرونده آنها را صرفا به دليل داشتن مقام و موقعيت، ناديده بگيرد و به تخلفشان رسيدگي نكند!

وي افزود: در برخورد با تخلف و ناديده گرفتن قوانين و مقررات قانون مبناي عمل خواهد بود و تعيين خط قرمز براي قوه قضائيه را بي‌معنا مي‌دانيم.

رئيس ديوان عدالت اداري اظهار داشت: در شريعت مقدس اسلامي كه اساس و پايه نظام جمهوري اسلامي است، براي هيچ كس در رسيدگي به تخلفاتش به آن خط قرمزي ديده نشده است.

منتظري در ادامه با اشاره به آياتي از قرآن كه گوياي شخصيت والامقام و با عظمت وجود مقدس رسول اكرم(ص) است، افزود: خداوند در قرآن درباره اين شخصيت با عظمت مي‌فرمايد اگر پيامبر با اين عظمت كلام ناروا و جمله‌اي به ناحق به ما نسبت دهد، با شدت با او برخورد مي‌كنيم، آيا در مكتب اسلامي كه درباره پيامبرش چنين فرموده ما مي‌توانيم بگوييم فلان مقام يا نهاد خط قرمز ماست؟ اگر تخلفي انجام شده قوه‌قضائيه رسيدگي نكند و اگر رسيدگي كند سياسي‌كاري تلقي مي‌شود؟

وي افزود: ما تابع مكتبي هستيم كه به ما آموخته است هر كس مسووليتش بيشتر و سنگين‌تر است بايد بيشتر مراقب باشد و اگر خدايي ناكرده مسوولي كه با رعايت ضوابط و شرايطي در مقام و جايگاهي قرار گرفته است، مرتكب تخلف شود، نه تنها اسلام، قرآن و مكتب‌مان دستور برخورد با او را داده است بلكه مي‌فرمايد شدت برخورد با او بايد بيشتر باشد.

رئيس ديوان عدالت اداري با اين توضيح كه اين مطلب به منظور روشن شدن اذهان و پاسخ به برخي گفتارها از مقاماتي كه انتظار چنين سخناني از آنان نيست، بيان مي‌شود، ادامه داد: اين مساله در رسانه‌ها مطرح شده و چون مخاطب آن قوه‌قضائيه و به نحوي ديوان عدالت اداري است، مجبور به توضيح شديم.

وي در ادامه با توجه به توصيه‌ها و تاكيدات مقام معظم رهبري در خصوص حفظ وحدت در كشور، افزود: وقتي ايشان امري را از مقام و جايگاه ولايي خود تكليف مي‌كند، تبعيت از آن بر همه ما واجب است و اگر آن را واجب نمي‌دانيم بايد در ولايي بودنمان ترديد كنيم، اگر هم واجب مي‌دانيم چرا در مقابل آن عملا مخالفت مي‌كنيم؟

رئيس ديوان عدالت اداري با توضيح اين نكته كه در تبعيت از تاكيدات مقام معظم رهبري است كه خيلي از مسايل رسانه‌اي نمي‌شود، اذعان داشت:‌ عمل به توصيه‌هاي ايشان را در خصوص حفظ وحدت و جلوگيري از بروز اختلاف و اينكه مقامات كشور با اظهارات خود در جهت تضعيف نظام گام برندارند، تكليف خود مي دانيم ولي با اين حال برخي گفتارهاي غيرقابل توجيه را از مقاماتي كه انتظار نمي‌رود، شاهديم. در ابتداي اين جلسه رييس ديوان عدالت اداري با تبريك ايام شعبانيه و اعياد آن در فضليت اجراي آداب و اعمال اين ماه كه ايام پربركتي است، نكاتي را يادآوري كرد.

نظرات بینندگان
خط انقلاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۰ - ۱۳ تير ۱۳۹۰
۱
۰
شما چرا فتنه را فراموش کرده اید؟
بهروز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۳ - ۱۳ تير ۱۳۹۰
۲
۰
آقاي منتظري ! تو را به خدا و قرآن سوگند آيا خودت به حرفهايي كه زدي قلبا باور داري؟ در قوه قضائيه تبعيض و پارتي بازي و سياسي كاري نيست؟ اطرافيان آقاي اح........ يك شبه قانون را زير پا گذاشتند؟آيا فقط اطرافيان آقاي اح...... بايد با چوب قانون نوازش شوند و متخلفان احتمالي قوه قضائيه و برخي آقازاده ها مثل مهدي و فائزه ها............ رف.......... و برخي نمايندگان مجلس از اعمال قانون مستثني هستند؟ افكار عمومي را چه فرض كرديد و جواب خدا را در روز قيامت چه خواهيد داد؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
احسنت.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۰
۰
۰
یک رئیس جمهوردرست تواین مملکت سرکارامدشما ها (شما صراطی هاهم)باتمام توان سعی درشکستن او کردید.مگرشماها نبودیدکه میگفتیدرای حداکثری،چی شد قوه محترم قضائیه باچندنفراون طرفی برخوردکردیدکه حالا دم از برخوردکردن وقانون می زنیدکدام قانون رای آوردن کسی مثل اح........ انقلابی بودبرعلیه بی قانونی شما مدعیان قانون گرائی ،آقازادها چی شدن البته با دستمال کثیف نمی شود شیشه راپاک کرد.راست گفت مقام معظم رهبری شماها همان دستمال کثیف هستید که دیگران توی اون بینی خودشان را صاف کردند ازشمتاها انتظاری بیشترازاین نمی رود به امید خدا درانتخابات بعدی هم ضربه بدتری می خورید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۸ - ۱۴ تير ۱۳۹۰
۰
۰
چی شد مدعیان ازادی بیان،سانسورشما درسته مطمئن هستم اگر روزی (که محال است)شما دوباره بیائیدسرکار همین شماها رای حدکثری را چماق می کنیدوتوسردیگران می زنید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۰
۰
۱
آقاي رئيس ديوان چه شوخي با نمکي کرده است
k-1
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۰
۰
۱
اقاي منتظري شما ...................
غلام (جاده چالوس)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۴ - ۱۴ تير ۱۳۹۰
۱
۰
منتظري گفت : آيا در مكتب اسلامي كه درباره پيامبرش چنين فرموده ما مي‌توانيم بگوييم فلان مقام يا نهاد خط قرمز ماست؟
وي افزود: ما تابع مكتبي هستيم كه به ما آموخته است هر كس مسووليتش بيشتر و سنگين‌تر است بايد بيشتر مراقب باشد و اگر خدايي ناكرده مسوولي كه با رعايت ضوابط و شرايطي در مقام و جايگاهي قرار گرفته است، مرتكب تخلف شود، نه تنها اسلام، قرآن و مكتب‌مان دستور برخورد با او را داده است بلكه مي‌فرمايد شدت برخورد با او بايد بيشتر باشد.

آخه كسي كه مكتبش مكتب ايراني هست و پيرو اين مكتب هست ، احتمالا تابع قوانيني غير از قوانين شماست !!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۳ - ۱۴ تير ۱۳۹۰
۱
۰
قوه قضائیه اگر بقول پهلوونا مرد است، برود مهدی ها.......... با اون همه سند و مدرک و شهود که مورد تایید وزارت اطلاعات و حتی بسیاری مسئولین نظام و قضات انقلابی است، را بگیرد...نه اینکه یه مشت مجرم در پیتی را حکم قضائی دهد.
از نظر شما....مرده؟
اقای دل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۷ - ۱۴ تير ۱۳۹۰
۲
۰
تو که راست میگی