۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱

انتقاد ملاقلی‌پور از سانسور حرف‌های پدرش

علی ملاقلی پورکارگردان سینما و فرزند رسول ملاقلی پور از انتشار فیلمی که فقط بخش های خاصی از صحبت های پدرش را به نمایش می گذارد و استفاده آن علیه فیلم «رستاخیز» و احمدرضا درویش به شدت انتقاد کرد.
کد خبر : ۲۴۸۹۵۷
صراط: علی ملاقلی پورکارگردان سینما و فرزند رسول ملاقلی پور از انتشار فیلمی که فقط بخش های خاصی از صحبت های پدرش را به نمایش می گذارد و استفاده آن علیه فیلم «رستاخیز» و احمدرضا درویش به شدت انتقاد کرد.

علی ملاقلی پور کارگردان جوان سینما نسبت به ویدیویی از پدرش که این روزها در فضای مجازی منتشر شده و عده‌ای از آن علیه فیلم سینمایی «رستاخیز» استفاده می کنند انتقاد کرد و گفت: این روزها شاهد هستیم که فضای نامناسبی نسبت به فیلم تارخی – مذهبی «رستاخیز» در رسانه های مجازی غیررسمی ایجاد شده است و در این میان از صحبت های پدر من هم سوءاستفاده می شود که من به عنوان فرزند رسول ملاقلی پور نسبت به این هجمه ها معترض و منتقد هستم.

وی افزود: ویدیوی منتشرشده مربوط به برنامه تلویزیونی «برداشت دو» با اجرای اکبر نبوی در سال های دور است و این گفتگو آغاز و انجامی داشته است و اینگونه نبوده که پدرم بی مقدمه درباره دلایل فیلم و یا سریال نساختن با موضوع امام حسین(ع) صحبت کند. بعد از انتشار این ویدیو در فضای مجازی سراغ  نسخه اصلی فیلم که در آرشیو پدر موجود است رفتم و متوجه شدم که جملات رسول ملاقلی پور به شکل ناجوانمردانه ای برش خورده و متاسفانه به نفع شرایط امروز تحریف شده است.  

کارگردان فیلم «قندون جهیزیه» متذکر شد: رسول ملاقلی پور تمایل بسیاری برای ساخت سریالی با موضوع امام حسین(ع) داشت و حتی فیلمنامه ای با عنوان «پنجمین خورشید» برای تبدیل به سریال در دست داشت اما به دلیل سنگ اندازی های بسیار و نبود بودجه مناسب از ساخت این سریال منصرف شد چون معتقد بود نمی توان با بودجه اندک اثری در شان سید الشهدا(ع) ساخت.

وی در پایان گفت: نکته پایانی اینکه احمدرضا درویش رفیق پدرم بود و مطمئن هستم اگر رسول ملاقلی پور زنده بود از فیلم «رستاخیز» حمایت می‌کرد.
منبع: فارس