۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵

توضیح نکونام درباره رد خواسته کی‌روش

هافبک جدید سایپا گفت: نظر سرمربی تیم ملی برایم محترم است، اما فعلا می‌خواهم به بازی فوتبالم ادامه بدهم.
کد خبر : ۲۴۹۶۲۱
صراط: هافبک جدید سایپا گفت: نظر سرمربی تیم ملی برایم محترم است، اما فعلا می‌خواهم به بازی فوتبالم ادامه بدهم.

جواد نکونام در مورد روند مذاکراتش با سایپا سرانجام منجر به پیوستن به این تیم شد گفت: سالی که مجید جلالی در تراکتورسازی بود با او صحبت کردیم و قرار شد به این تیم بروم. چون خاطرات خوبی با این مربی داشتم و از هم درک متقابل داشتیم وبا هم راحت بودیم و آن سالی که قهرمان شدیم یکی از سال‌های پرافتخار فوتبال من بود. ضمن اینکه در این سال‌ها مرتب با جلالی در ارتباط بودم چون او هم استاد من بود و دیدگاه‌هایش را قبول داشتم.

نکونام ادامه داد: خدا را شکر تا اینجای کار فکر می‌کنم هر اتفاق و تصمیمی که گرفته‌ام رو به جلو و خوب بوده است. با این حال در آن سال نشد که به تراکتور بروم اما سال گذشته نیز با جلالی یک بار دیگر صحبت کردم و قرار شد تا پارسال به این تیم بپیوندم اما وقتی جلالی شرایط من را در اوساسونا فهمید تشویقم کرد تا یک سال دیگر در این تیم بمانم.

وی یادآور شد: امسال نیز همین شرایط را داشتم همان روز اول با هم صحبت کردیم و گفتم اگر در ایران باشم در خدمت سایپا هستم چرا که سایپا تیم بزرگی است و شخصیت متمایزی دارد و جایگاهش نیز مشخص است. من هم چون با جلالی کار کرده و با او راحت بودم و سیستم و اهداف او را می شناسم دوست داشتم فوتبالم را با سایپا ادامه دهم و خیلی راحت این تیم را انتخاب کردم.

بازیکن سایق اوساسونا در مورد اینکه چرا مذاکراتش تا این اندازه به طول انجامید گفت: به خاطر شرایط اوساسونا و قرارداد سه ساله‌ای که با این تیم داشتم نمی‌خواستم خیلی زود تصمیم بگیریم تا بعدا این موضوع مشکل‌ساز شود اما شفاهی گفته بودم که اگر در ایران باشم در سایپا بازی می‌کنم. با این حال هیچ چیزی مکتوب نبود. رسانه‌ها فشار می‌آورند اما رضایی سعه صدر داشت و به این نتیجه رسیدیم که به سایپا بیایم و امیدوارم که سال خوبی داشته باشیم.

کاپیتان سابق تیم ملی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه کی‌روش جدیدا در گفت ‌وگویی یک بار دیگر از تمایل خود برای همراهی با نکونام به عنوان دستیارش در تیم ملی یاد کرد گفت: باعث افتخار است که یک بازیکن در تیم ملی بازی و مربی‌گری کند. اما من با کی‌روش صحبت کردم و به او گفتم که می‌خواهم همچنان بازی کنم. با این حال صحبت از این نشد که در کجا و چند سال دیگر می‌خواهم بازی کنم چرا که احساس می‌کنم بعدها پیشمان می‌شوم از اینکه چرا از فوتبال زود خداحافظی کرده‌ام چون زمان بازی کردن یک فوتبالیست محدود است.

وی گفت: نظر کی‌روش برایم محترم است اما الان می‌خواهم بازی کنم و در خدمت سایپا هستم. الان برای دستیاری من شرایط فرق می‌کند اما هر کمکی از دستم بربیاید برای فوتبال ملی انجام می دهم مخصوصا برای تیم ملی که سالیان سال برایش بازی کرده و خاطرات خوبی دارم و بهترین خاطراتم از این تیم است و هر کاری از دستم بربیاید برای این تیم انجام می‌دهم.

نکونام در مورد جوان گرایی انجام شده در تیم ملی گفت: در این مورد نمی‌توانم صحبت کنم چون کارشناس نیستم اما جوان‌گرایی این نیست که فقط جوان گرایی را ببینید. تیم ملی پس از جوان شدن ابتدا به مصاف ازبکستان و سپس ترکمنستان رفت که مقابل ترکمن‌ها مساوی کردیم اما این موضوع انتقاد رسانه‌ها را در پی داشت که چرا نتیجه نگرفته است. بنابراین معتقدم که ابتدا باید مشخص کرد که جوان گرایی می‌خواهیم یا نتیجه مناسب.

نکونام گفت: کره جنوبی در سال 2007 تیمش را جوان کرده و تا امروز نتیجه‌اش را می‌بیند اول باید ببینیم چه می‌خواهیم و بعد به فکر مسائل دیگر باشیم. باید دید تصمیم سرمربی چیست و براساس چه اهدافی کار می‌کند با این حال ابتدا باید به موفقیت تیم ملی فکر کرد و اینکه امیدوارم این تیم همیشه موفق باشد.
منبع: فارس