۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

نظر اسرائیلی‌ها درباره شهرک‌‌سازی در غزه

51 درصد اسرائیلی‌ها خواهان ساخت و احیای دوباره این شهرک‌ها هستند و 63 درصد آنها با تخلیه مجموعه شهرک‌های «قطیف» در داخل نوار غزه که کمی قبل از قطع ارتباط با آن در سال 2005 تخریب شد، مخالفند.
کد خبر : ۲۴۹۷۶۲
صراط: نظرسنجی یک پژوهشگاه اسرائیلی نشان داد اکثریت شهرک‌نشینان خواهان ساخت شهرک‌ در داخل نوار غزه هستند.

در شب دهمین سالگرد تخلیه شهرک‌های نوار غزه یک نطرسنجی جدید در سرزمین‌های اشغالی درباره این شهرک‌ها انجام شد.

بر اساس گزارش «القدس العربی»، این نظرسنجی که به وسیله مرکز تحقیقات استراتژیک «بگین سادات» در دانشگاه «بارایلان» انجام شد، نشان داد 51 درصد اسرائیلی‌ها خواهان ساخت و احیای دوباره این شهرک‌ها هستند و 63 درصد آنها با تخلیه مجموعه شهرک‌های «قطیف» در داخل نوار غزه که کمی قبل از قطع ارتباط با آن در سال 2005 تخریب شد، مخالفند.

در مقابل 53 درصد اسرائیلی‌ها اعلام کردند با تخلیه شهرک‌ها در کرانه باختری موافقند. ناظران بر این نظرسنجی تناقض‌های موجود در این برآوردها با برآوردهای دیگر را اینگونه تفسیر کردند که برخی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی خیالشان از بابت حمایت پس از قطع ارتباط با غزه راحت نیست و به همین دلیل اعلام مخالفت کرده‌اند.

پروفسور«آفرایم عنبار» رئیس پژوهشگاه مذکور گفت: بیشتر اسرائیلی‌ها ایده قطع ارتباط از غزه را تایید می‌کنند اما بخشی از آنها امروز در قبال آن دچار سردرگمی هستند زیرا ثابت شده که این موضوع از تهدیدهای امنیتی در برابر اسرائیل نمی‌کاهد بلکه بر آن نیز می‌افزاید بنابراین اعلام مخالفت کرده‌اند.

عنبار افزود: تایید تخلیه شهرک‌ها در کرانه باختری نیز امروز غافلگیرانه نیست زیرا اغلب اسرائیلی‌ها برای عقب‌نشینی از برخی از مناطق به ویژه مناطقی که ساکنان عرب زیادی دارد، آماده‌اند. وی تصریح کرد که مسأله عجیب و غافلگیرانه برای او این بوده که اکثریت اسرائیلی‌ها خواهان ساخت شهرک ها در داخل غزه هستند که این امر معانی جدی وعمیقی دارد.

در همین راستا روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اعلام کرد اداره امور مدنی در ارتش رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) با ساخت 886 واحد جدید در شهرک‌های غیرقانونی کرانه باختری موافقت خواهد کرد.
منبع: فارس
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم