۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در نامه به لاریجانی:

انتقاد از سکوت مجلس در برابر قطعنامه‌

بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر ادامه داده است: آقای لاریجانی زیبنده است بیش از آنکه نقش نماینده پارلمانی دولت را ایفا کنید، وکیل الرعایا باشید و به کمک همکارانتان با بررسی متن برجام با عدم تصویب یا اصلاح اساسی و سپس تصویب آن، از منافع ملت و خطوط قرمز رهبری صیانت کنید.
کد خبر : ۲۴۹۷۹۲
صراط: بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در نامه به رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: سکوت مجلس در مقابل توافق یا قطعنامه‌ای که زیاده خواهی‌های دشمن را برما تحمیل می کند هرگز با اصول اولیه مجلس همخوانی ندارد.

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نامه به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: با توجه به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در آستانه رویدادی است که بدون شک در آینده اقتصادی، سیاسی و امنیتی چندین ساله آن تاثیرگذار خواهد بود، ضروری است که چند نکته از زبان دانشجویانی که همچون رهبر خود نگران عزت، استقلال، اقتصاد و امنیت این مرز و بوم هستند- بیانات 21 اسفند 93 دیدار باخبرگان-  خدمت شما و همکارانتان به عنوان نمایندگان ملت که بناست حافظ منافع این ملت باشید عرض کنیم.

در بند اول این نامه آمده است: حکمت آن جمله پرمغز امام خمینی (ره) مبنی بر «در راس امور بودن مجلس» در چنین روزگاری تجلی می‌یابد که دشمنان و معاندین نظام جمهوری اسلامی تمام توان خود را برای دست یازیدن به استقلال و عزت و منافع این ملت به کار گرفته‌اند اما متاسفانه سکوت جنابعالی در مقابل دور خوردن مجلس توسط دولت با تصویب قطعنامه توسط شورای امنیت سازمان ملل پیش از تصویب آن توسط مجلس شورای اسلامی فرسنگ‌ها با گفته امام راحل فاصله دارد.

دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در بند دوم این نامه آورده‌اند: با توجه به اینکه بسیاری از مسئولان و بزرگان نظام در چند روز گذشته نگرانی خود را مبنی بر عبور از خطوط قرمز رهبری - که بدون شک ضامن تامین منافع ملی در این مذاکرات بوده و هست-  در متن جمع بندی (برجام)  و حتی مغایرت برخی بندهای آن با قانون اساسی را بیان کرده‌اند . آیا همچنان ریاست مجلسی که نام «همراهی و همگرایی با اصول» را با خود حمل می‌کند،  ضرورتی نمی‌بینند که این نکات و ابهامات موجود در متن به صورت قانونی در مجلس شورای اسلامی بررسی حقوقی و فنی شود؟

در بند 3 این بیانیه آمده است: وقتی که رهبر معظم انقلاب سخن از تصویب  متن تهیه شده از طریق مجاری قانونی به میان می‌آورند و این حق را برای قوه مقننه و دیگر دستگاه‌ها همچون شورای نگهبان و شورای امنیت قائل میشوند،  چرا مجلس شورای اسلامی می‌خواهد به دلایلی همچون محافظه کاری خود را از این صحنه مهم - که مهم‌ترین مسئله پیش روی مجلس است- کنار بکشد و خود را از راس امور بودن ساقط کند؟

این دانشجویان در نامه خود ادامه دادند: سکوت مجلس در مقابل توافق یا قطعنامه‌ای که زیاده خواهی‌های دشمن را برما تحمیل می کند و هر سه بند طرح رقیق شده مجلس یا همان ماده واحده- لغو یکجای تحریم‌ها، عدم بازرسی‌های غیرمتعارف، عدم محدودیت تحقیق و توسعه-  را نیز زیر پا می‌گذارد، هرگز با اصول اولیه مجلس همخوانی ندارد.

در بند 4 این نامه آمده است: حقیقتا وقت آن رسیده است پس از بیست و دو ماه مذاکره با زیاده خواهان جهان که مجلس دولت را در این عرصه تنها رها کرد و از راهنمایی‌ها و یاری‌های خود محروم ساخت، امروز به میدان بیاید و از منافع ملت صیانت کند. اما وقتی که ریاست مجلس شورای اسلامی در تریبون رسمی مجلس می‌گوید «بحث فروش سیب زمینی که نیست»،  تا مانع از تصویب طرح نظارت مجلس بر حفظ دستاوردهای هسته‌ای شود، حرف آن نماینده مجلس در ذهن تداعی میشود که آقای لاریجانی باز هم می‌خواهند در این موضوع مجلس را دور بزنند.

بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر ادامه داده است: آقای لاریجانی زیبنده است بیش از آنکه نقش نماینده پارلمانی دولت را ایفا کنید، وکیل الرعایا باشید و به کمک همکارانتان با بررسی متن برجام با عدم تصویب یا اصلاح اساسی و سپس تصویب  آن، از منافع ملت و خطوط قرمز رهبری صیانت کنید.

 در پایان این نامه آمده است: مطمئن باشید که با صیانت از منافع ملت و کوتاه کردن دست دشمنانی که می‌خواهند در قالب یک توافق بد به امنیت، استقلال و عزت این سرزمین دست درازی کنند، در آینده اقبال عمومی به شما بیشتر خواهد شد و نزد ملت عزیزتر می‌شوید و اگر این مهم محقق نشود در آینده‌ای نه چندان دور ملت در مورد عملکردتان قضاوت خواهند کرد. انشالله که در این امتحان تاریخی سربلند باشید.
منبع: فارس