۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰

آخرین موضع‌گیری وزیر درباره تلگرام

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: پس از ساخت استیکرهای نامناسب در برنامه تلگرام بنده در مصاحبه‌ای عنوان کردم که این برنامه مسدود خواهد شد.
کد خبر : ۲۵۰۲۴۹

صراط: محمود واعظی بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم رونمایی از نخستین خدمات رایانش ابری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نگرانی‌هایی درباره سرعت پایین اینترنت در همدان وجود دارد و در همین راستا قرار شد که شرکت تنظیم مقررات نظارت بیشتری بر شرکت‌های خصوصی ارائه‌دهنده اینترنت داشته باشد.

وی در خصوص اینترنت ملی نیز بیان کرد: زیرساخت‌ها برای راه‌اندازی اینترنت ملی آماده است اما گویا برخی از دستگاه‌ها و نهادها بیشتر تمایل دارند مراجعه‌ حضوری داشته باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره سفر دو روزه خود به استان همدان و دستاوردهای آن عنوان کرد: در این سفر جلسات خوبی با فعالان حوزه ict، روسای دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری برگزار و راهکارهای ایجاد فضای کسب و کار برای دانشجویان فارغ‌التحصیل بررسی شد.

وی افزود: در این سفر مقرر شد مجتمع ماهواره‌ای اسدآباد به یک مرکز ترافیک و محتوا برای ارائه خدمات به داخل و خارج کشور تبدیل شود و این مرکز در کشور در نهایت دو تا سه مرکز خواهد بود.

واعظی تصریح کرد: در این سفر دو روزه عملاً اعلام شد که تمام روستاهای استان از تلفن برخوردار هتسند و در بحث برخورداری از اینترنت نیز 650 روستا امسال اینترنت خواهند داشت و مابقی روستاها نیز در سال آتی از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: استان همدان از لحاظ زیرساخت مشکلی ندارد و در وضعیت مناسبی قرار دارد.

وی درباره وضعیت برنامه تلگرام و مسدود شدن آن بیان کرد: پس از ساخت استیکرهای نامناسب در برنامه تلگرام بنده در مصاحبه‌ای عنوان کردم که این برنامه مسدود خواهد شد.

واعظی افزود: به دنبال این مصاحبه، مدیران شرکت تلگرام با ما تماس گرفتند و ضمن عذرخواهی بیان کردند که آن قسمت از برنامه که برای ساخت استیکر است را در ایران مسدود می‌کنند تا مشکلات این چنینی حادث نشود.

منبع: فارس