۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴

آخرین وضعیت مجروحان حادثه ذوب‌آهن

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه‌دیدگان انفجار کنوتور ذوب‌آهن به کشور آلمان اعزام شدند تا شاهد روند سریع درمانی و بهبود این عزیزان باشیم.
کد خبر : ۲۵۰۲۷۴

صراط: مجید منصوری عصر امروز در نشست شورای اداری شهرستان لنجان در سالن اجتماعات شهرداری چمگردان با اشاره به ثمر نشستن مذاکرات هسته‌ای ایران بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حکمت رهبری و مقاومت و ایستادگی مردم بود که در هر برهه از زمان سبب می‌شد توطئه‌های دشمنان ایران با شکست مواجه شود و طی سال‌های گذشته نیز با توجه به ترور دانشمندان هسته‌ای و تئوری‌های دیگر استکبار جهانی این مقاومت افزایش یافت و سبب شد استکبار خود پای میز مذاکره با ایران بنشیند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص نرمش قهرمانانه افزود: معظم‌له با طرح این موضوع توانستند آرامش بسیار خوبی را برای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با گروه 1+5 آن هم به‌منظور رفع بهانه‌های ابرقدرت‌های جهان فراهم کنند و همین امر موجب شد که امروز بین دشمنان ایران اختلاف‌نظر شکل بگیرد و وحدت بیشتر بین مسئولان و مردم را شاهد باشیم.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی حرکت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را در چارچوب مذاکرات و حفظ خطوط قرمز اقدامی شجاعانه دانست و تصریح کرد: باید توجه داشت که در توافق جهانی یک بده‌ بستانی وجود دارد و بر همین اساس و تحلیل کارشناسانه که مسیر گذشته، امروز جواب نمی‌دهد مقام معظم رهبری تاکتیکی جدید را با عنوان «نرمش قهرمانانه» پیش روی دولت و تیم مذاکره‌کننده قرار دادند و اجرای این موضوع بهانه‌های واهی دشمنان را خنثی کرد و تیم مذاکره‌کننده توانست به خوبی اثبات کند که ایران به‌ دنبال ساخت بمب هسته‌ای نیست.

وی با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند مستکبران جهان تسلیم شدن ایران را مگر به خواب ببیند، اضافه کرد: مردم ایران به خوبی ثابت کردند که با پیروی از ولایت فقیه در سخت‌ترین شرایط تحریم نیز مقاومت خود را ادامه می‌دهند و تیم مذاکره‌کننده نیز با تکیه بر حمایت معظم‌له و مردم ایران از خواسته‌ها و خطوط قرمز ایران عدول نکرد و با توافق حاصل شده یک بار دیگر بر آمریکا و ابرقدرت‌های جهان ثابت شد که باید حق مسلم مردم ایران را به رسمیت بشناسند.

منصوری ادامه داد: البته باید به این موضوع نیز توجه داشت که برای به دست آوردن برخی مزایا باید از برخی مزایای دیگر کوتاه بیاییم و در این مسیر باید منظرهای داخلی، منطقه‌ای، بین‌المللی و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را در نظر بگیریم.

وی بیان کرد: بنابراین ابرقدرت‌های جهان نیز امتیازات فراوانی را در مذاکرات از دست دادند و آنچه به خوبی روشن است این است که غنی‌سازی و تحقیق و توسعه مرتبط با آن هیچ‌گاه تعطیل نخواهد شد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقتدار ایران در سراسر جهان متذکر شد: ابرقدرت‌های جهان امروز حق غنی‌سازی ایران را در عمل پذیرفتند و آن را به رسمیت شناختند که این امر صهیونیست و عربستان را به واکنش وا داشت چرا که منافع خود در منطقه به خطر می‌دیدند اما اقتدار ایران به خوبی تثبیت شد.

وی تاکید کرد: 6 قطعنامه گذشته شورای امنیت سازمان ملل که علیه ایران وضع شده بود و به صراحت در آن اعلام کردند که ایران حق داشتن انرژی هسته‌ای را ندارد امروز بحث انرژی هسته‌ای ما را به رسمیت شناختند که این خود یک پیروزی بزرگ به حساب می‌آید.

منصوری ادامه داد: استکبار جهانی به شکلی برنامه‌ریزی کرده بود که ایران را تهدیدی برای امنیت در جهان معرفی کند که امروز این تئوری نیز با شکست مواجه شد از طرفی ایران را از داشتن و تولید موشک‌های بالستیک محروم کرده بود اما امروز تنها ساخت موشک‌های بالستیکی که کلاهک هسته‌ای را حمل می‌کند ممنوع است که ایران هیچ‌گاه به‌دنبال بمب هسته‌ای نبوده و این نوع موشک را نیز نیاز ندارد.

وی بازدید از مراکز نظامی و حفظ شان و امنیت دانشمندان هسته‌ای را جزء خطوط قرمز ایران دانست و تصریح کرد: تیم مذاکره‌کننده تک‌تک موارد را با مقام معظم رهبری در میان می‌گذاشتند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از طرفی ایران اسلامی به هیچ وجه از مواضع خود و حمایت از مظلومان جهان به ویژه مردم فلسطین، عراق و لبنان تغییر نکرده و مبارزه با تروریسم نیز در دستور کار قرار دارد و آنها نیز این موضوع را پذیرفته‌اند که ایران هیچ‌گاه از مواضع خود کوتاه نخواهد آمد.

* لزوم بازنگری در پدافند غیر عامل ذوب‌آهن

وی در ادامه با اشاره به حادثه انفجار کنورتور ذوب‌آهن بیان کرد: حادثه‌ای که در ذوب‌آهن اتفاق افتاد برای صنعت کشور بسیار درد‌آور بود و بر همین اساس پیگیری علت وقوع حادثه با جدیت در دستور کار قرار دارد و فردا در وزارت‌خانه مربوطه جلسه‌ای در این خصوص برگزار می‌شود تا علت این حادثه مشخص شده و به اطلاع مردم رسانده شود.

منصوری بازنگری در پدافند غیر عامل ذوب‌آهن را ضروری دانست و متذکر شد: گروهی از شرکت آلمانی مسئول در پروژه کنورتور نیز به زودی به منظور بررسی ابعاد مختلف حادثه وارد کارخانه ذوب‌آهن می‌شوند تا هرچه زودتر این مسئله مورد کارشناسی قرار گیرد و لازم است هرچه زودتر عیب‌های پدافند غیر عامل تعریف شده برای ذوب‌آهن نیز برطرف شود.

وی اظهار کرد: حادثه‌دیدگان انفجار کنورتور ذوب‌آهن به کشور آلمان اعزام شدند تا شاهد روند سریع درمانی و بهبود این عزیزان باشیم.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از برخی مسئولان ذوب‌آهن در جریان حادثه اخیر در این کارخانه عنوان کرد: از برخی مدیران این شرکت جهت انجام وظایف و برخی مصاحبه‌های آنها گلایه‌مند هستیم و نیاز است در بیان برخی صحبت‌ها دقت نظر کافی را داشته باشند از طرفی زحمات مدیران دیگر را نیز نمی‌توان نادیده گرفت که از تلاش آنها نیز سپاسگذاریم.

بامداد روز پنج‌شنبه 18 تیرماه حادثه انفجار در کنورتور شماره دو شرکت ذوب‌آهن اصفهان سه تن از کارگران این شرکت را به کام مرگ کشاند و 6 نفر را زخمی کرد که سه نفر از آنها 30 تا 40 درصد دچار سوختگی شدند.

منبع: فارس