۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
وزیر انرژی ترکیه خبر داد

خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه منفجر شد

تانر یلدیز وزیر انرژی ترکیه گفت: این انفجار مظنون به خرابکاری است که در ایالت دوگوویازیت ترکیه با فاصله حدود 15 کیلومتری از مرز ایران رخ داده است.
کد خبر : ۲۵۰۷۰۱
صراط: وزیر انرژی ترکیه گفت:انفجار در خط لوله در 15 کیلومتری مرز ایرن در خاک ترکیه انتقال گاز به این کشور را متوقف کرد،‌احتمال خرابکاری حزب کارگران کردستان بررسی می‌شود.

به نقل از آناتولی، انفجار در خط لوله گاز ایران - ترکیه در شرق ایالت ترکیه شامگاه دوشنبه رخ داد که انتقال گاز به این کشور را متوقف کرد.

تانر یلدیز وزیر انرژی ترکیه گفت: این انفجار مظنون به خرابکاری است که  در ایالت دوگوویازیت ترکیه با فاصله  حدود 15 کیلومتری از مرز ایران رخ داده است.

به گفته وی هنوز، کسی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است اما برخی رسانه‌های محلی می‌گویند پشت این مسئله می‌تواند خرابکاری حزب کارگران کردستان (Pkk) باشد.

تانر یلدیز گفت: انفجار باعث بروز شعله‌های آتش شد و در مدت کوتاهی مدیریت کردیم تا محل اصلی انفجار شناسایی شود که بعد از تعمیر انتقال گاز به روال عادی برخواهد گشت.

وی افزود: اقدامات ضروری برای گازرسانی در منطقه تا زمانی که این خط لوله تعمیر شود ادامه می‌یابد. ایران دومین کشور صادرکننده گاز به ترکیه بعد از روسیه است.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز در گفت‌وگو با فارس اعلام کرده است انفجار خط لوله در خاک ترکیه بوده و علت آن در دست بررسی است و تا زمانی که خط لوله تعمیر نشود گاز به خط باز نخواهد گشت.

به گفته وی، تیم‌های بررسی ترکیه در محل حادثه حضور دارند و علت را بررسی می‌کنند. این انفجار شامگاه دوشنبه رخ داده است.
منبع: فارس