۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸

جهان در آستانه عصر یخبندان + تصاویر

خبرها حاکی از بروز یخبندان شدید و قریب الوقوع در سیاره زمین است، آنهم به دلیل بروز یک پدیده نجومی که قرن‌ها پیش ساکنین زمین را غافلگیر کرده است.
کد خبر : ۲۵۱۰۹۴
صراط: کارشناسان هشدار می دهند که امکان دارد یک عصر یخبندان جدید در سالهای نه چندان دور در انتظار ساکنین زمین باشد.

جهان در آستانه عصر یخبندان + تصاویر
گفتنی است،‌ بر اساس جدیدترین‌ مطالعات دانشمندان هشدار می دهند که چرخه خواب و بیداری خورشید در سالهای آتی دچار تغییرات شده و بین سالهای 2030 الی 2040 خورشید به خواب خواهد رفت و درجه حرارت آن پایین خواهد آمد.

پایین آمدن درجه حرارت خورشید باعث سرد شدن کره زمین و ایجاد یک عصر یخبندان کوتاه مدت خواهد شد.

جهان در آستانه عصر یخبندان + تصاویر

تا به حال یکبار بر اساس آمارها در فاصله سالهای 1626 الی 1715 میلادی خورشید دچار خواب و کاهش شدید دمای هوا در سطح کره زمین شده است که در کتاب قدیمی و حتی نقاشی نقاشان قرون قبلی سرمای سخت و یخ زدن آب رودخانه‌های عظیم نشان داده شده است.

چرخه خورشیدی به فعالیت های خورشید گفته می‌شود که حالت نوسانی دارد.

جهان در آستانه عصر یخبندان + تصاویر
بالاترین فعالیت‌های خورشیدی زمانی رخ می‌دهد که تعداد زیادی لکه خورشیدی بر روی آن مشاهده شود و میزان زیادی طوفان در سطح آن رخ دهد.

بر عکس کمترین میزان فعالیت خورشید زمانی رخ می‌دهد که تعداد لکه‌های خورشیدی کم و زبانه فعالیت طوفان‌های خورشیدی محدود شود.

ریتم منظم طوفان‌های خورشیدی هر 11 سال یکبار باید صورت گیرد اما می‌تواند دچار بی‌نظمی شود و کارشناسان را با مشکل عدم توانایی پیش بینی  وضعیت خورشید مواجه کند.

جهان در آستانه عصر یخبندان + تصاویر

کارشناسان هشدار داده‌اند که پیش بینی مدل‌های خورشیدی نشان داده است که در طول دهه 2030 فعالیت‌حال حاضر کاهش خواهد یافت و به مانند شرایط در سال 1645 میلادی خواهد شد.

این نتایج حاصل تحقیقات پروفسور والنتینا Zharkiro و همراه تیم او با استفاده از تکنیکی به نام تجزیه و تحلیل مولفه‌های اصلی از مشاهدات میدان مغناطیسی خورشید در رصد خانه‌ای در کالیفرنیای ایالات متحده مدل فعالیت های خورشید را شبیه سازی کردند.

کارشناسان اعتقاد دارند از همین اکنون باید به فکر تدابیر ویژه برای عواقب ناشی از سرما در سیاره زمین بود .