۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
یک ابهام اساسی

سنا آمانو را به آمریکا کشاند/ مجلس ایران دوباره به تعطیلات می‌رود!

احضار آمانو از سوی سنای آمریکا در حالی است که در این برهه حساس و تاریخی مجلس شورای اسلامی تا 18 مرداد تعطیل است. مجلس، در هفته منتهی به حصول توافق میان ایران و 5+1 نیز تعطیل بود!
کد خبر : ۲۵۱۴۶۰
صراط: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ادای توضیح درباره توافق محرمانه با کشورمان به سنای آمریکا می‌رود، احضار آمانو از سوی سنا در حالی است که مجلس شورای اسلامی تعطیل بوده و به زودی نیز برای 3 هفته دیگر تعطیل خواهد شد.

کیهان نوشت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در طول 12 سال نظارت بر روند فعالیت هسته‌ای ایران، با اینکه حتی یک سند نیز در خصوص انحراف برنامه هسته‌ای کشورمان در اختیار نداشت، در هیچ کدام از گزارش‌های متعدد، صلح‌آمیز بودن فناوری هسته‌ای در ایران را تایید نکرد.حال با وجود محرمانه بودن توافق اخیر ایران و آژانس، رسانه‌های خبری از سفر دبیر‌کل آژانس به آمریکا خبر داده‌اند.خبر گزاری «رویترز» در گزارشی اعلام کرد: آژانس انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس چهارشنبه هفته جاری برای حضور در سنای آمریکا جهت توضیح درباره نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 به واشنگتن سفر خواهد کرد.

کمیته روابط خارجی سنا و برخی دیگر از کمیته‌های این مجلس و مجلس نمایندگان آمریکا این روزها صحنه پرسش و پاسخ‌های طولانی‌مدت در خصوص جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 است.

پایگاه خبری «هیل» در گزارشی اعلام کرد: دو سناتور ارشد آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند هدف آنها از دعوت از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، آگاهی از جزییات توافق هسته‌ای محرمانه با ایران موسوم به «نقشه راه» است.

سناتور «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا و «بن کاردین» سناتور ارشد این کمیته در بیانیه فوق اعلام کردند: به منظور آگاهی کامل کنگره از جزییات و تبعات توافق هسته‌ای، اطلاع از نقش آژانس در اجرای این توافق با ایران برای ما حائز اهمیت اساسی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: چشم به راه رایزنی با آژانس درباره نحوه نظارت و راستی‌آزمایی از تعهدات هسته‌ای ایران به موجب سند برجام هستیم.

ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روز اعلام جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 از توافق بر سر یک «نقشه‌ راه» جهت حل و فصل مسائل مربوط به فعالیت‌های ادعایی هسته‌ای گذشته ایران خبر دادند.

احضار آمانو از سوی سنای آمریکا در حالی است که در این برهه حساس و تاریخی مجلس شورای اسلامی تا 18 مرداد جلسه‌ای نخواهد داشت و سه هفته پایانی شهریورماه نیز بهارستان تعطیل است. هفته اول برای سرکشی از حوزه‌های انتخابیه و دو هفته بعد نیز تعطیلات تابستانی!

تعطیلات مجلس در برهه پایانی مذاکرات و دستیابی به توافق و دوران کوتاه فرصت بررسی آن در حالی است که نهادهایی مانند شورای روابط خارجی آمریکا - به عنوان نهادی غیرحاکمیتی- نیز در این زمان حساس تعطیلات خود را ملغی کرده و به موضوع بحث و بررسی درباره این توافق می‌پردازد! این موضوع را ریچارد هاس رئیس این شورا در گفت و گو با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا بیان کرده است.

به گزارش صراط، مجلس شورای اسلامی، در هفته منتهی به حصول توافق میان ایران و 5+1 نیز تعطیل بود!
برچسب ها: صراط مجلس سنا تعطیل
نظرات بینندگان
ایران دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
۲
۳
این جنگ روانی است. اولا همه اعضای کنگره از سیر تا پیاز توافق اطلاع دارند. غلط میکنند مانور میدهند دوما نیازی به حضور امانو در کنگره نبود چرا که امانو با یک تلفن همه چیز را میتوانست به اطلاع کنگره برساند ولذا نیاز به انتشار وهیاهو نبود .ساده نباشید
یک رزمنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
۴
۳
کنگره. امانو. اوباما.نتانیاهو ووووووو هماهنگ عمل میکنند وبیشتر از این هم زورشان به ملت ایران نرسید . این همه هیاهو کشک است .ملت ایران به تناسب منافع ملی حرکت میکند وگوش به اینگونه قیل وقال ها نمیدهد. خدا را شکر میکنم که امروز در کشور عاقلان در سرو کارند