۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۲

انتقاد رییس‌بنیادحفظ آثاردفاع‌مقدس‌از دولت

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به درخواست این بنیاد از دولت احمدی نژاد برای در اختیار قرار دادن اسناد دفاع مقدس گفت: در همین دولت درخواست اسناد کردیم ولی متاسفانه هنوز موفق نشدیم به این اسناد دسترسی پیدا کنیم.
کد خبر : ۲۵۱۵۰
روزنامه تهران​امروز نوشت:

سردار سید محمد باقر زاده رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به درخواست این بنیاد از دولت احمدی نژاد برای در اختیار قرار دادن اسناد دفاع مقدس گفت: در همین دولت درخواست اسناد کردیم ولی متاسفانه هنوز موفق نشدیم به این اسناد دسترسی پیدا کنیم. این در حالی است که مقام معظم رهبری امر فرمودند اطلاعات حوزه شورای عالی دفاع در اختیار بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس قرار بگیرد که هم اکنون منعی در این خصوص وجود نداشته و به امر معظم له باید هر وقت بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس این آمادگی را داشته باشد می‌تواند از این اسناد استفاده کند. یعنی اسنادی که در اختیار مقام معظم رهبری بود با امر رهبری در اختیار ما قرار می گیرد. اما در حوزه دولت هنوز سندی به دست ما نرسیده است.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه مشکل کار کجاست؟! تصریح کرد: به نظر می رسد هنوز زبان مفاهمه با بخش‌هایی از دولت خوب برقرار نشده است که باید اسناد و مدارک دفاع مقدسی که در اختیار دارند را به بنیاد واگذار کنند. البته وزارتخانه‌ها در حوزه دایره المعارف همکاری کرده و همکاری می کنند. اما به صورت مشخص بخشی از اطلاعاتی که در زمان نخست وزیری سابق و ریاست جمهوری در اختیار دولت وجود داشته، فهرستی از نوع اطلاعاتی که حدود 30 محور است را تقاضا کردیم که هنوز در اختیار ما قرار نگرفته است. البته در مقطعی تا آستانه واگذاری رفتیم اما به عللی که برای ما روشن نشد از واگذار کردن این اطلاعات خودداری شده است.

سردار باقر زاده گفت: به هر حال ما بر اساس اساسنامه مصوب فرماندهی کل قوا که از طریق روزنامه رسمی کشور ابلاغ شده و در حکم قانون است ما باید آرشیو ملی دفاع مقدس را تشکیل بدهیم که در حال انجام است و اسناد مهمی در آن گردآوری شده است و علی القاعده آنان که می خواهند آرشیو ملی دفاع مقدس تقویت شود باید این اسناد را در اختیار ما قرار دهند.

وی ادامه داد: وزارتخانه ها برای واگذاری اسناد و اطلاعات مشکلی نداشتند. مشکل در خود حوزه ریاست جمهوری است که باید آن اطلاعات در اختیار ما قرار بگیرد که ظاهرا افرادی که متصدی هستند نسبت به اهمیت مسئله وقوف کامل پیدا نکردند.