۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸

افشای حقیقت ماجرای ضرب و شتم یک دانشجو توسط رئیس دانشگاه علامه طباطبایی/ سایت اصلاح طلب: دروغهای رئیس دانشگاه فقط عملیات روانی بود!

کد خبر : ۲۵۱۷۸۷
صراط: - پس از آنکه در اردیبهشت سال گذشته؛ سیدحسین علوی (از اساتید دانشگاهی و دانشجوی سال آخر دوره دکترای تخصصی فلسفه در دانشگاه علامه طباطبایی) به دلیل اعتراض نسبت به جعل اسناد دولتی تحصیلی‌اش توسط مسئولان اعتدال‌گرای دانشگاه علامه (!) مورد ضرب و شتم رئیس اصلاح‌طلب این دانشگاه قرار گرفت، رسانه‌های اصلاح‌طلب جنجال وسیعی به راه انداختند تا جای متهم و شاکی را در این ظلم بزرگ تغییر دهند! از جمله این رسانه‌ها پایگاه خبری - تحلیلی «فرارو» بود. فرارو که اصل را بر صحت ادعاهای مقامات دولتی گذاشته بود، در آن مقطع نقش لیدر این جریان رسانه‌ای را بازی می‌کرد و با انتشار مفصل ادعاهای دروغین رئیس خاطی دانشگاه علامه طباطبایی و دادن القابی چون شانتاژیست و جنجال‌طلب و... به سیدحسین علوی، تلاش کرد تا افتضاح به وجود آمده برای رئیس مدعی اعتدال‌گرایی دانشگاه علامه را رفو کند. اما بالاخره عصر دیروز همین پایگاه خبری اصلاح‌طلب پس از مشاهده اسناد  ضرب و شتم و جعل کارنامه سیدحسین علوی با انتشار خبری ذیل تیتر «عذرخواهی فرارو از سیدحسین علوی» در اقدامی جوانمردانه پرده از دروغ بودن یک‌یک ادعاهای مطرح شده توسط حسین سلیمی برداشت و با اعلام رسمی صحت خبر ضرب و شتم مظلومانه دکتر علوی توسط رئیس این دانشگاه دولتی؛ آب پاکی را روی دست مدعیان اعتدال و مدارا و حقوق شهروندی و آزادی بیان و هزاران شعار خوش‌رنگ و لعاب دیگر ریخت! متن منتشر شده در سایت فرارو به قرار زیر است.

فرارو - با گذشت بیش از یک سال از حادثه درگیری رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با یکی از دانشجویان دوره‌ی دکترای این دانشگاه و ملاحظه اسناد و شواهد دقیق آن واقعه، پایگاه خبری تحلیلی فرارو که با انتشار جزئیات حادثه و اظهارات طرفین، در پی انجام رسالت خبری خود بود، اکنون يقين حاصل كرده است كه در ماجراى ضرب و جرح آقاى سيدحسين علوى توسط  رئيس دانشگاه علامه طباطبايى، حق با آقاى علوى بوده و وی توسط آقاى سليمي مضروب شده و نمرات وی نیز از سوی برخی دست اندرکاران دانشگاه مورد دستکاری قرار گرفته است.

سید حسین علوی، دانشجوى سال آخر دوره دكتراى تخصصى فلسفه غربی در دانشگاه علامه طباطبايى و استاد دانشگاه جامعة المصطفى العالميه است.

بررسی فرارو حکایت از وجود اسناد قضايى صریح و غیرقابل خدشه‌ای از جمله شهادت شهود متعدد در دادسرا و نيروى انتظامى، گواهى پزشكى قانونى مبنى بر مضروب كردن آقاى علوى با جسم سخت و نهايتا مقرر داشتن مبلغ نيم درصد ديه كامل مرد مسلمان توسط پزشكى قانونى دستگاه محترم قضايى براى وی دارد.

دانشگاه علامه طباطبايى در آن مقطع، مطالب خلاف واقعی را با سربرگ رسمی آن دانشگاه منتشر نمود كه سايت فرارو نيز به اعتبار نام و آوازه اين دانشگاه معتبر، دست به انتشار آنها زد. از جمله اين كه رییس دانشگاه علامه مدعى شده بود که فيلمى در اختيار دارد كه نشان مى‌دهد آقاى سيدحسين علوى بدون آن كه مضروب شود با رییس دانشگاه ملاقات نموده و بدون کوچکترین ضرب و جرحی، صحيح و سالم از اتاق وی خارج شده است. اين در حالى است كه با وجود اصرارهاى پیگیری کنندگان ماجرا، به رغم گذشت بيش از يك سال، تا کنون هيچ فيلمى از وقایع ضبط شده توسط دوربین های مداربسته‌ی داخل اتاق رئیس دانشگاه كه صحت چنين ادعایی را ثابت نمايد، از سوى آقاى سليمى و دانشگاه علامه طباطبایی منتشر نشده و همگى شواهد و قرائن حكايت از آن دارند كه طرح اين ادعا کذب بوده است.

به نظر می‌رسد این اقدام به منظور ایجاد فضایی بوده تا شرايط سختى كه در اثر ضرب و شتم این دانشجوی دکتری توسط رئيس يك دانشگاه دولتى، براى آقاى حسين سليمى به وجود آمده بوده را با توسل به عملیات روانی،خنثی نمایند.

ريشه ضرب و  شتم آقاى علوى توسط رئيس دانشگاه علامه طباطبايى به ادعاى آقاى علوى مبنى بر سرقت نمرات ٥ درس وی توسط مسئولين دانشگاه علامه؛ آن هم با اشراف كامل شخص رئيس دانشگاه بازمى‌گشت.

بررسى‌هاى فرارو نشان می دهد پس از شكايت آقای سید حسین علوی از آقاى حسين سليمى به اتهام جعل اسناد دولتى، در شعبه سوم دادسراى رسيدگى به جرائم كاركنان دولت؛ تمامى نمراتى كه از كارنامه آقاى علوى به ناحق "حذف" شده بود، عينا به كارنامه وی بازگردانده شده است.

اين اعاده‌ی نمرات، به تنهايى ثابت مى‌كند كه در اصل داستان نيز كسى كه مظلوم واقع شده بوده؛ آقاى سيدحسين علوى بوده و اتفاقا ضرب و  شتم وی پاسخ خشنی به مطالبه "حق" پايمال شده‌ی وی بوده است.

 از جمله‌ی ادعاهایی كه آقاى سليمى در آن مقطع مطرح مى‌ساخت و پايگاه خبرى فرارو نيز همچون بسيارى از رسانه‌هاى ديگر اقدام به نشر آن ها نمود، اين بود كه اوراق امتحانى آقاى علوى در زمان رياست آقای سيدصدرالدين شريعتى بر دانشگاه علامه، توسط استادانی غير از استادان اين دانشگاه تصحيح مى‌شده است. اين در حالى است كه امضاى یکایک استادان دانشگاه علامه طباطبايى پاى اوراق و نمرات آقاى علوى مشهود است و  طبق اسناد موجود، آقاى سليمى تا اين لحظه هيچ سندى كه ادعا کذب او  را اثبات نمايد در اختيار رسانه‌ها و البته دادگاه نگذاشته‌ است.

ادعاهای دیگری نیز از جانب آقای سلیمی و دانشگاه علامه طباطبایی منتشر شد که فرارو نیز اقدام به انتشار آنها نمود. از جمله اینکه آقای علوی هرگز استاد هیچ دانشگاهی نبوده‌است؛ حال آن که وی سال ها در کسوت استادی دانشگاه بین‌المللی «جامعه المصطفی العالمیه» مشغول تدریس بوده‌است.

همچنین ادعا شده بود که آقای علوی در دوره ی دکترای تخصصی، دانشجویی کم‌سواد بوده‌ است؛ حال آن که ‌نگاهی به کارنامه تحصیلی وی گواهی می‌دهد که وی با وجود اختلافات عمیق عقیدتی‌ای که با برخی از استادان اش داشته، در گروه فلسفه با معدل خوب، تمامی واحدهای خود را گذرانده و نمره‌ی آزمون جامع خود را نیز با موفقیت کسب کرده است.

 مطالب خلاف واقع دیگری نیز در همان مقطع علیه آقای علوی منتشر شد که پس از بررسی دقیق سوابق علمی و اسناد قضایی؛ کذب بودن  آنها برای فرارو آشکار شده است که به جهت تعدد موارد از ذکر مجدد آن ها خود داری می گردد.

پايگاه خبرى فرارو در همان مقطع به حسب اعتماد به مدير دولتى مذكور، گرچه تا حدودی جانب وى را گرفت اما مطابق با قانون مطبوعات، جوابيه‌هاى آقاى علوى را بى كم و كاست منتشر ساخت.

همچنین، به رغم سیاست کلی فرارو، در اثر برخی بى‌دقتى‌ها، القاب، عبارات و نسبت هاى ناروایی از سوی برخی خوانندگان در بخش كامنت هاى همين اخبار، عليه وی منتشر شد كه در فرهنگ عمومى جنبه ناسزاگویی دارد که البته بازگویی دوباره آن ها مصداق توهین مجدد به  شخصیت آقای علوی محسوب می شود..

بنا بر آن چه ذکر شد، تقواى الهى اقتضا مى‌كند اكنون كه تمامى جوانب موضوع براى فرارو محرز و مظلوم حقيقى اين دعوى مشخص شده است، فرارو بابت انتشار تمامى توهين ها، افترائات و انتساب عناوين كذب، از آقاى سيدحسين علوى عذرخواهى و طلب حلاليت نمايد.