۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
اظهارات وزیر اقتصاد به چه معناست؟

وعده "مشاهده آثار لغو تحریم" نزدیک انتخابات!/ جایگزین "سیب‌زمینی" در دولت روحانی چیست؟

وزیر اقتصاد در حالی از تورم تک رقمی سخن گفته که آمار دولت، منتقدان فراوانی دارد. اگر قرار باشد در آستانه انتخابات، آمار دیگری از این دست ارائه شود، معلوم نیست واکنش مردم چه خواهد بود؟
کد خبر : ۲۵۱۷۹۵
گروه اقتصادی صراط - در روزهایی که مسئولین دولت تدبیر و امید، دست در دست هم، تمام همت خود را مصروف کاهش توقعات مردم از توافق هسته ای وین کرده اند، سرانجام یکی از اعضای کابینه، زمانی را برای مشاهده آثار لغو تحریم ها اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصادی صراط، علی طیب نیا، وزیر اقتصاد در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه رشد اقتصادی در 6 ماه آینده چگونه خواهد بود و آیا نرخ تورم تغییر خواهد کرد، گفت: از اواخر امسال آثار رفع تحریم‌ها را مشاهده می‌کنیم.

طیب نیا  تأکید کرده است: در حوزه تورم تصمیم جدی داریم که به مقابله با تورم را ادامه دهیم تا به نرخ تورم تک‌رقمی دست یابیم؛ اگر ما دچار اشتباهات سال‌های گذشته نشویم قطعاً تورم را تک‌رقمی می‌کنیم. ما تا انتهای دولت بنا داریم تورم را به تک‌رقمی برسانیم.

این اظهارنظر در حالی است که تمامی مسئوان دولتی و کارشناسان حامی دولت روحانی در هفته های اخیر، تلاش کرده اند تا توقع مردم از دولت را پس از توافق وین، پایین بیاورند. این در حالی است که دولتی ها و حامیان آنها، تا پیش از توافق هسته ای، حتی آب خوردن مردم را نیز به تحریم نسبت داده بودند، اما به محض رسیدن به زمان عمل به وعده ها، وانمود کرده اند که لغو تحریم ها معجزه ای نخواهد کرد.

با این وجود، اظهارات وزیر اقتصاد در خصوص مشاهده آثار لغو تحریم در اسفندماه قابل تامل است. چراکه اسفندماه امسال قرار است انتخابات مجلس دهم برگزار شود و چه بسا، خلف وعده دولت در اجرای تعهداتش، باعث شکست سخت حامیان دولت شود.

وزیر اقتصاد در حالی از تورم تک رقمی و رشد اقتصادی مثبت سخن گفته است که آمار اقتصادی ارائه شده توسط دولت، در دو سال گذشته، منتقدان فراوانی داشته است و اگر قرار باشد در آستانه انتخابات اسفندماه، آمار دیگری از این دست به مردم ارائه شده و آمار مذکور حاصل رفع تحریم ها و تدبیر دولت عنوان شود، معلوم نیست واکنش مردم در انتخابات چه خواهد بود.

گفتنی است حسن روحانی در ایام انتخابات، بارها بر اینکه "معیار تورم جیب مردم است"، تاکید کرده بود، اما پس از ریاست جمهوری، صرفا بر آمارهای دولتش تکیه کرده است!

اظهارات وزیر اقتصاد و اقدامات دولت، یادآور انتقادات ساکنان فعلی صندلی های پاستور و حامیانشان، در زمان انتخابات ریاست جمهوری دهم است که به آنچه توزیع سیب زمینی رایگان می نامیدند، اعتراض داشتند. به نظر می رسد، سیب زمینی مورد ادعا، در دولت روحانی، جایگزین‌های دیگری در آستانه انتخابات پیدا کرده است.
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم