۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳

دغدغه‌های بهارستانی‌ها درسفر روحانی

شهرستان بهارستان اگرچه در حاشیه تهران قرار گرفته و تراکم بسیار فراوانی از جمعیت را در خود جای داده است اما همواره مورد کم‌لطفی مسئولین قرار گرفته است.
کد خبر : ۲۵۱۹۸۵

صراط: شهرستان بهارستان در حالی خود را برای سفر فردای رئیس جمهور به غرب استان تهران آماده می‌کند که به اثر غفلت‌های صورت گرفته مسئولین طی سالیان متمادی، بهارستان محروم‌ترین شهرستان استان تهران و یکی از بخش‌های محروم کشور است.

با توجه به این موضوع مردم بهارستان امیدوار هستند با سفر روحانی به شهرستان بهارستان، اندکی از مشکلات و معضلات این شهرستان که سال‌ها آن را آزار می‌دهد، کاسته شود.

در همین راستا قصد کردیم تا بعضی از مشکلات عمده مردم شهرستان بهارستان را گوشزد کنیم البته نوشتن درباره معضلات این شهرستان کار بسیار پررنجی است و اگر بخواهیم تمام این مشکلات را نام ببریم مثنوی صد من خرمن می‌شود به همین دلیل به فقط به ذکر نکات زیر بسنده می‌کنیم.

*اتمام ساخت تنها بیمارستان شهرستان بهارستان

شهرستان بهارستان با بیش از 700 هزار نفر جمعیت فاقد یک بیمارستان و مرکز اورژانسی است و مردم این شهرستان برای درمان دردهای خویش مجبور هستند تا به شهرستان‌های مجاور مراجعه کنند و حالا نبود یک بیمارستان و حتی یک اتاق عمل در این شهرستان معضلی برای مرم بهارستان شده است.

بیمارستان امام حسین (ع) بهارستان تنها بیمارستانی است که از سال 1388 ساخت آن آغاز شده و برخلاف وعده‌های مکرر مسئولین هنوز افتتاح نشده است، حتی قول وزیر بهداشت و درمان و وزیر راه و شهرسازی هم تا امروز منجر به افتتاح این بیمارستان نشده است.

افتتاح این بیمارستان می‌تواند مرهمی بر زخم‌های مردم این شهرستان باشند، زخم‌های که سال‌هاست بی‌توجهی مسئولین نمک بر آنها پاشیده است.

*بازگشت سرانه‌های عمومی و آموزشی و حل بحران آموزش و پرورش

چندی پیش بود که ابراهیم رفیعی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان بهارستان از بحرانی در آینده نزدیک در حوزه آموزش و پرورش خبر داد و دلیل این بحران را نبود سرانه آموزشی مخصوصاً در شهر گلستان دانست و با توجه به ساخت و سازهای آن منطقه، خبر از سه شیفته شدن مدارس در آینده داد.

البته اوضاع در حوزه ناحیه دو آموزش و پرورش بهتر از این نیست و رفیعی تمام مشکلات به وجود آمده را به خاطر عدم محافظت از سرانه‌های آموزشی در دوره‌های قبل دانست.

از سرانه‌های آموزشی در دوره‌های قبل شورای اسلامی شهر و شهرداری به خوبی محافظت نشده است و حالا حوزه آموزش و پرورش این شهرستان را در آستانه معضلی بزرگ قرار داشته است.

رفیعی اعلام کرده بود که ناحیه یک آموزش و پرورش شهرستان بهارستان برای نرسیدن به بحران، حداقل نیازمند ساخت 10 مدرسه است و این تعداد مدرسه به غیر از مدارسی است که ناحیه دو شهرستان نیازمند به آن است.

لازم به ذکر است که شهرستان بهارستان دارای 100 هزار دانش‌آموز بوده و به توجه خاصی از جانب رئیس جمهور نیازمند است.

*حل مشکل عدم وجود بعضی ادارات در شهرستان بهارستان

گرچه از عمر تأسیس شهرستان بهارستان عمری نمی‌گذرد اما ما همچنان شاهد هستیم که بسیاری از ادارات رسمی در این شهرستان مستقر نشده است.

نبود سایت اداری در شهرستان بهارستان نیز یکی دیگر از مشکلات این شهرستان است که امیدواریم با سفر رئیس جمهور فکری به حال این معضل بشود.

*جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته

شهرستان بهارستان اگرچه در حاشیه تهران قرار گرفته است و تراکم بسیار فراوانی از جمعیت را در خود جای داده است اما همواره مورد کم‌لطفی مسئولین قرار گرفته است. موضوعی که وزیر راه و شهرسازی و استاندار تهران در سفر به این شهرستان به آنها اشاره کردند و خواستار نگاه ویژه به این شهرستان شدند.

این در حالی است که شهرستان بهارستان معروف به شهرستان عاشورایی‌ها است و مردم این شهرستان در ولایت‌مداری و اطاعت از ولی امر خویش مثال‌زدنی هستند، مردم این منطقه همواره در انتخابات و راهپیمایی‌های گوناگون حضور پرشوری داشته‌اند و اینک برای جبران کمبودها چشم به مسئولین دوخته‌اند.

*ایجاد اشتغال

شاید نوشتن از ایجاد اشتغال  برای جوانان دیگر کلیشه‌ای‌ترین موضوعی است که می‌توان به آن پرداخت ولی این معضل آن قدر در این شهرستان حاد است که نتوانستیم از کنار آن به راحتی بگذریم.

با توجه به مشکلات مالی مردم شهرستان بهارستان حل مشکل بیکاری این مردم جزء نخستین اولویت‌های و خواسته‌های مردم است، مشکلی که با حل آن بسیاری از مشکلات دیگر جوانان از جمله معضل طلاق و مشکلات جوانان در ازدواج، افزایش جرم و بزهکاری و اعتیاد و ... به صورت غیرمستقیم حل می‌شود.

ما امیدواریم در سفر رئیس جمهور به شهرستان بهارستان این مشکلات دیده شوند و برای رفع آنها تدبیری اندیشیده شود.

البته بسیاری از موارد دیگر بود که می‌توانستیم ذکر کنیم مانند حل مشکل تعریض خیابان‌ها، مشکلات اداره آبفای شهرستان، کمک به کارخانه و کارگاه‌های تولیدی شهرستان با توجه به برداشتن تحریم‌ها، حل مشکلات تقسیماتی شهرستان و ... اما بیان این نکات نه تنها از حوصله مسئولین بلکه از حوصله خود ما هم خارج است و البته حیف دانستیم در سفر رئیس جمهور معضل بزرگ شهرستان را آسفالت خیابان‌هایمان بیان کنیم.

در پایان جای دارد از مسئولین شهرستان بهارستان خواهش کنیم از این فرصت طلایی نهایت استفاده را ببرند و بعد از سال‌ها سکوت بی‌مورد، صدای پررنج این مردم را به گوش رئیس جمهور برسانند و نباشد که جناب روحانی به بهارستان بیاید و برود اما صدای محرومان را نشنود شاید این درخواست مهم‌ترین انتظار مردم بهارستان از مسئولین خویش باشد.

منبع: فارس