۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰

اولیویرا: انتقام نه، فقط 3امتیاز را می‌خواهیم

تونی اولیویرا سرمربی تراکتورسازی تبریز آنقدر جذابیت دارد که در هر مصاحبه بتوانیم تیترهای جذابی بگیریم.
کد خبر : ۲۵۲۰۲۳
صراط: در این مصاحبه که در آستانه دربی تبریز انجام شده، تونی باز هم حرف‌های جالبی برای گفتن دارد.

در بازي اول، ناهماهنگي در تراكتور ديده مي‌شد. اين موضوع طبيعي است؟
قبل از شروع ليگ هم گفته بودم ما با مشكلات فراواني بايد كار را شروع كنيم و اين هم يكي از آن مشكلات بود. بايد قبول كرد وقتي تعداد زيادي از بازيكنان تركيب اصلي يك تيم به فاصله بسيار كم تا شروع ليگ بعدي جدا مي‌شوند، ما هرقدر ستاره تأثيرگذار در اختيار بگيريم، باز هم براي هماهنگي نياز به زمان داريم و پيش‌بيني‌هايم دقيقاً درست از آب درآمد.

تساوي با نفت تهران در تبريز، براي تراكتورسازي يك پيروزي محسوب مي‌شود يا يك شكست؟
بگذاريد از همين هفته اول در مورد نتايج و كيفيت آن قضاوت نكنيم. ما يكسري شرايط ويژه داشتيم كه براي نتيجه گرفتن كارمان را سخت مي‌كرد. در ضمن، من به كسي اجازه نمي‌دهم بگويد نفت تهران كه در هفته اول با ما بازي كرد، تيم ضعيفي بود البته قبول دارم كه مي‌توانستيم به پيروزي برسيم و چند موقعيت‌مان از دست رفت.

يكي از تاكتيك‌هاي شما، شوتزني بود اما چرا هيچ يك از توپ‌ها به سمت چهارچوب دروازه نفت نرفت؟
همان‌طور كه گفتم ما بدنسازي و تمرينات تاكتيكي اين فصل را خيلي دير شروع كرديم و براي رسيدن به گل، مجبور شديم از تاكتيك‌هاي ساده‌اي مثل شوتزني استفاده كنيم اما چند شوتي كه زده شد، فهميدم توپ‌هاي‌مان به سمت دروازه نمي‌رود به همين علت با دستم به بازيكنان، دروازه نفت را نشان مي‌دادم! البته اين تاكتيك در آينده به كمك ما مي‌‌آيد (با زبان فارسي و با لهجه‌اي غليظ ادامه مي‌دهد) ان‌شاءا...

دربي تبريز را چطور مي‌بينيد؟ تراكتور مي‌تواند انتقام تساوي بي‌موقع در هفته‌هاي آخر ليگ قبلي را بگيرد؟
حرف انتقام را نزنيد؛ فوتبال كه جاي انتقام گرفتن نيست البته ما سه امتياز را از حريف‌مان مي‌خواهيم و براي به ‌دست ‌آوردن آن، تلاش خواهيم كرد اما فصل قبل هرچه بود، تمام شد و رفت.

تعداد زيادي از بازيكنان گسترش، سابقاً در تراكتور شاگردتان بودند. اين موضوع، حساسيت دربي را افزايش نمي‌دهد؟
همين كه نام اين بازي «دربي» است، يعني حساسيت دارد. آنها هم هميشه شاگردان من بودند و برايم عزيز هستند. اميدوارم دربي خوبي شود. تيم ما انگيزه زيادي دارد و در انتظار انگيزه در تيم گسترش هستيم. راه‌هاي زيادي براي بردن در دربي را تمرين كرده‌ايم و با كمك هواداران، سه امتياز اين بازي را به‌ دست مي‌آوريم.