۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴

حامی فتنه: شرط اجتهاد را از خبرگان بردارید!

یک حامی فتنه‌گران و بازداشتی آشوب 88 می‌گوید ای کاش مجلس خبرگان، شرط اجتهاد را از نامزدهای انتخابات این مجلس بردارد.
کد خبر : ۲۵۲۰۶۱
صراط: یک حامی فتنه‌گران و بازداشتی آشوب 88 می‌گوید ای کاش مجلس خبرگان، شرط اجتهاد را از نامزدهای انتخابات این مجلس بردارد.

مسعود-الف- از بازداشتی‌های فتنه 88 است که در شورای مشورتی و هماهنگی اصلاح‌طلبان حضور داشت و سوم تیر 93 (پس از انتخابات ریاست جمهوری) به همراه محمد علی نجفی، ابتکار، مسجد جامعی، رضا خاتمی، رهامی، جلایی‌پور و خانیکی با روحانی دیدار کرد. وی همچنین یکی از چند سخنران مراسم افطار امسال جمعی از روحانیون با روحانی بود و حمایت وی از فتنه‌گران اعتراض برخی از حضار را برانگیخت.
نامبرده در مصاحبه با ایلنا گفته است: با توجه به این که مجلس خبرگان بنابر قانون اساسی، تنها نهادی است که خودش همه مسائل و شرایط خود را تعیین و تصویب می‌کند، ای کاش هیأت رئیسه در آخرین اجلاس خود در شهریور ماه شرایط عضویت خبرگان را تغییر بدهند و قید اجتهاد را که هم اکنون شرط نامزدها برای نامزدی و عضویت در خبرگان است بردارند.
وی در توجیه این پیشنهاد گفته که «اجتهاد تنها یکی از شروط رهبری است» اما توضیح نداده که «غیر مجتهد» چگونه می‌تواند برخورداری از اجتهاد را تشخیص دهد؟! اما موضوع مهم‌تر این است که دست‌اندرکاران فتنه 88 رسماً و علناً مورد حمایت مثلث استکبار (آمریکا، انگلیس و اسرائیل) قرار داشتند و آشوب نیابتی سرویس‌های جاسوسی سیا، ام‌آی‌سیکس و موساد را به اجرا گذاشتند و به همین دلیل هم پیاده نظام و شعبان بی‌مخ‌های آنها علناً شعار می‌دادند «مرگ بر اصل ولایت فقیه» و «انتخابات بهانه است. اصل نظام نشانه است» و... تأکید بر حذف اسلام از جمهوری اسلامی داشتند. از این جهت آلودگان از سر توجه به فتنه 88، کمترین صلاحیتی برای حضور در ارکان نظام ندارند چرا که خود را در صف سلطنت‌طلب‌ها، سازمان منافقین، نهضت آزادی، گروهک ریگی و نظایر آنها قرار داده‌اند. طبیعتاً در چنان صفی هم جز به شعبان بی‌مخ و رمضان یخی و پری بلنده یا حداکثر فضل‌الله زاهدی نیاز نیست.
منبع: کیهان
برچسب ها: صراط فتنه اجتهاد