۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴

عقب‌نشینی النصره از ریف‌شمالی حلب

«جبهه النصره» به عناصر خود در ریف شمالی حلب دستور داد به سمت ریف ادلب عقب نشینی کنند، این درحالی است که در جریان درگیری‌های رخ داده در کوی «صلاح الدین» شهر حلب یکی از سرکردگان گروه تروریستی «جنبش نور الدین زنکی» کشته شد.
کد خبر : ۲۵۲۲۱۲

صراط: یگان‌های ارتش و نیروهای مسلح سوریه مواضع و تجمعات گروه‌های مسلح تروریستی را در نقاط مختلف حلب و ریف آن هدف قرار داده و ضمن منهدم کردن آنها، ده‌ها تروریست مسلح را نیز از پای درآورده و زخمی کردند.

در این ارتباط یک منبع نظامی سوری تصریح کرد که نیروهای مسلح و ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها در کوی‌های بنی زید، صلاح الدین، الانصاری، المشهد و الراموسة در شهر حلب را هدف قرار داده و شماری زیادی از آنها را به قتل رساندند.

این منبع آگاه سوری همچنین از هدف گرفته شدن مواضع داعش و تجهیزات نظامی آنها اطراف دانشکده نیروی هوایی در ریف شرقی حلب خبر داد و افزود: در راستای این عملیات‌ها ارتش سوریه مواضع و مقرهای گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره و دیگر گروه‌های هم پیمان با آن را در منطقه «خان العسل»، در ریف جنوب غربی حلب و منطقه «دار عزه»، در 30 کیلومتری غرب شهر حلب گلوله باران کرد.

عقب نشینی جبهه النصره

اما از منطقه «اعزاز» در شمال حلب خبر می‌رسد که جبهه النصره به ویژه پس از درگیری‌های اخیری که بین این گروه با عناصر مسلح آموزش دیده در ترکیه تحت عنوان «ارتش ملی»، تمام عناصر خود را در این منطقه به عقب نشینی و خروج از آن فرا خواند.

این مناطق به غیر از شهر اعزاز، روستاهای شوارغة الأرز، القنبریة و المالکیة را نیز شامل می‌شود و این عناصر مسلح دستور یافتند به ریف ادلب عقب نشینی کنند.

کمین موفق ارتش سوریه

از سوی دیگر، ارتش سوریه در ادامه عملیات نظامی خود در حلب با نصب کمینی در کوی «صلاح الدین» تمام عناصر یک گروه تروریستی وابسته به «احرار الشام» را از پای درآورد.

این درحالی است که پایگاه‌های خبری وابسته به گروه‌های مسلح اذعان کردند که «احمد مصطفى کحیل« معروف به «حلیس أبو صطیف»، از سرکردگان گروه تروریستی تکفیری «نور الدین زنکی» طی درگیری‌های جاری در کوی صلاح الدین حلب کشته شده است.

منبع: فارس