۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸

سردار سلیمانی عازم مسکو شد!؟

یک روزنامه دست‌راستی آمریکایی با ادعای سفر فرمانده نیروی قدس ایران به مسکو، تهران را به نقض تحریم‌ها متهم کرده و دولت آمریکا را به دلیل امضای توافق با ایران مورد انتقاد قرار داد.
کد خبر : ۲۵۲۲۳۲

صراط: روزنامه دست راستی نیویورک‌پست در گزارشی به نقل از «دو منبع اطلاعاتی غربی» مدعی شده است که سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیرا برای دیدار با مقامات روسی به مسکو سفر کرده است.

به ادعای نیویورک‌پست، این سفر روز 24 جولای/7 مرداد انجام شده و سردار سلیمانی طی آن با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور و سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه دیدار کرده است. 

این روزنامه‌ نزدیک به جمهوری‌خواهان و لابی صهیونیستی که مواضعی به شدت ایرانی دارد، با استناد به این خبر تائیدنشده، ایران را به نقض تحریم‌های بین‌المللی متهم کرده و به انتقاد از جان کری وزیر خارجه آمریکا به دلیل امضای توافق با ایران پرداخته است. 

نیویورک‌پست که سابقه طولانی‌ای در خبرسازی علیه ایران، از جمله با استناد به ادعاهای گروهک تروریستی منافقین دارد، پیش از این هم با انتشار خبرهایی از این دست تلاش کرده بود تا با متهم کردن ایران به دور زدن تحریم‌ها، علیه توافق هسته‌ای با ایران استدلال کند.

منبع: فارس