۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲

سقوط مرگبار بالگرد نظامی ارتش پاکستان

12 سرنشین بالگرد نظامی ارتش پاکستان در سانحه سقوط بالگرد در ناحیه «مانسهره« نزدیک منطقه «ابیت‌آباد» کشته شدند.
کد خبر : ۲۵۲۳۳۸

صراط: در اسلام‌آباد به نقل از دیلی پاکستان، روز گذشته یک بالگرد نظامی با 12 سرنشین بر فراز آسمان ناحیه مانسهره نزدیک منطقه ابیت‌آباد که فاصله چندانی با اسلام‌آباد پایتخت این کشور قرار ندارد، سقوط کرد.

بنابه گفته مقامات بیمارستانی اطلاعات تکمیلی نشان می‌دهد، تمامی سرنشینان این بالگرد از جمله 5 افسر ارتش و 2 خلبان کشته شده‌اند.

این بالگرد که از نوع «ام.آی 17» ساخت روسیه بوده است، از شهر راولپندی عازم منطقه «گلگیت» در شمال پاکستان برای انجام عملیات امدادرسانی به مردم سیل زده این منطقه بود اما به دلیل شرایط بد جوی، در بین راه سقوط کرد.

«مجیب‌الرحمان» یک افسر ارتش پاکستان در مصاحبه با رسانه‌ها اظهار داشت: شرایط جوی نامساعد سبب نقص فنی و آتش‌سوزی در بالگرد نظامی مورد نظر شد که همه چیز را از کنترل خارج کرد.

همزمان با فصل باران‌های موسمی در مناطق وسیعی از پاکستان، بارش باران‌های سیل آسا به ویژه در مناطق شمالی این کشور در روزهای اخیر باعث جاری شدن سیل و جان باختن نزدیک به 150 نفر شده است.

سیل همچنین زندگی حدود یک میلیون پاکستانی را مختل کرده، صدها روستا را زیر آب برده، هزاران واحد مسکونی را ویران کرده و خسارات جدی به مزارع و راه‌ها وارد کرده است.

در اردیبهشت ماه گذشته نیز یک فروند بالگرد حامل سفرا و دیپلمات‌های کشورهای مختلف مقیم پاکستان، در منطقه گلگیت در شمال پاکستان سقوط کرد که هفت نفر از سرنشینان آن از جمله سفرای نروژ، فلیپین و مالزی در پاکستان جان خود را از دست دادند.

محمد نواز شریف نخست وزیر و چودهری نثار علی خان وزیر کشور پاکستان امروز در پیام‌های جداگانه‌ای، از بروز این حادثه ناگوار اظهار تاسف و با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کرده‌اند.

منبع: فارس
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم