۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۱

اقدام عجيب دامدارن انگليسي معترض

شماری از دامداران انگلیسی در اعتراض به پائین بودن قیمت شیر، گاوهای خود را به داخل یکی از بزرگترین فروشگاههای زنجیره ای این کشور بردند .
کد خبر : ۲۵۲۷۷۷
صراط: دامداران در ادامه این حرکت که تعجب حاضران در فروشگاه را در پی داشت همچنین در اعتراض به آنچه که پایین بودن قیمت خرید شیر اعلام کردند شیر و فراوردهای لبنی موجود را از داخل فروشگاه خارج و آنها را رایگان عرضه کردند .

رئیس اتحادیه ملی کشاورزان انگلیس در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه به علت بالا بودن هزینه های تولید و پائین بودن قیمت خرید شیر و گوشت حدود دویست تولید کننده محصولات لبنی و دامی فعالیت خود را متوقف کرده اند گفت : تداوم این وضع موجب خواهد شد شمار دیگری از دامداران بیکار شوند .

میورینگ ریموند گفت: حداقل بهای هر لیتر شیر بایستی در حدود 30 پنس باشد تا بتوان هزینه های تولید را پوشش داد اما اکنون هر لیتر شیر حدود 24 پنس خریداری می شود. ( هر 100 پنس یک پوند یعنی معادل بیش از پنج هزار تومان است )

این چندمین بار طی ماههای اخیر در انگلیس است که دامداران در اعتراض به آنچه که پایین بودن قیمت خرید شیر اعلام می کنند دست به اقدامات اعتراضی می زنند .

پیش تر نیز دامداران در این کشور با بستن برخی خیابانها و ایجاد اختلال در رفت و امد ، اعتراض خود را به پائین بودن قیمت خرید شیر و گوشت اعلام کردند .


منبع: خبرگزاری صدا وسیما