۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
عباسی:

دولت روحانی می‌تواند احمدی‌نژاد را به عنوان "سفیر همکاری ایران با کشورهای آمریکای جنوبی" انتخاب کند

عباسی گفت: یکی از اشکالات کشور ما این است که رئیس جمهورهای دوره‌های گذشته با گذشت 4 سال دوباره می‌خواهند پا به عرصه انتخابات بگذارند.
کد خبر : ۲۵۲۸۴۷
صراط: فریدون عباسی دوانی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در مصاحبه ای با باشگاه خبرنگاران به چند سوال درباره احمدی نژاد پاسخ داده است.

به گزارش صراط، او در بخش هایی از مصاحبه مذکور، مطالب زیر را بیان کرده است:

* وزرای دولت‌های نهم و دهم تلاش کردند و زحمت کشیدند، اما به دلیل خصومتی که برخی‌ها با احمدی‌نژاد به دلیل گرفتن دولت به مدت 8 سال از آنها، افرادی که نزدیک به وی بودند را به این بهانه خراب می‌کنند و از این رو دلیلی ندارد عملکرد کل دولت قبل را زیرسوال ببرند و بسیاری از مشکلاتی که در حال حاضر در جامعه وجود دارد، مربوط به دولت‌های اصلاحات و سازندگی است.

* اگر احمدی نژاد از کسی مثل من بپرسد که در آینده چکار کنم، می‌گویم حضورت در مجمع تشخیص مصلحت نظام کافی است؛ یکی از اشکالات کشور ما این است که رئیس جمهورهای دوره‌های گذشته که قبلا در مسند کار بودند به خاطر اینکه قانون اجازه می‌دهد بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری‌شان با گذشت 4 سال دوباره در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند می‌خواهند مجدد پا به عرصه انتخابات بگذارند.

* دلیلی ندارد رئیس جمهورهای گذشته با حضورشان در انتخابات در جامعه تنش ایجاد کنند و اگر احمدی نژاد در رابطه با حضورش در انتخابات از من نظر بخواهد، می‌گویم افرادی که در جهت باز شدن فضای مدیریتی کشور تربیت کرده‌ای و بعنوان مدیر مطرح شده‌اند برای کارنامه زندگی سیاسی‌ات کافی است. البته دولت یازدهم همان افرادی را که در دوره سازندگی و اصلاحات بر سر کار بودند را وارد صحنه کرد.

* ما باید کشور را از بن بست مدیریتی نجات دهیم و بهتر است احمدی نژاد فعالیتش را بعنوان NGO ادامه دهد و بصورت سفیر صلح باشد، دولت یازدهم می‌تواند از احمدی نژاد برای منطقه آمریکای جنوبی استفاده کند یعنی بعنوان سفیر همکاری ایران با این کشورها انتخاب شود همچنین دولت می‌تواند ستادی را در اختیار احمدی نژاد قرار دهد و منابعی را برای آنها اختصاص دهد تا از ظرفیت هر کس در کشور به خوبی استفاده شود و نباید این گونه باشد که افراد را قلع و قمع کنیم.

* احمدی نژاد ظرفیت و همفکرهایی دارد و باید در یک مکانی جمع شوند تا مبادلات اقتصادی را با آمریکای جنوبی برقرار کنند البته برای دیگر مناطق هم باید افرادی مشخص شوند و برای جلوگیری از ایجاد چالش و جنجال‌‌ها باید از ظرفیت‌های کشور استفاده شود.

* این موضوع [اصولگرا بودن احمدی نژد] را باید از خودش بپرسید اما اصولگرایی تعریف دارد و باید بدانیم طبق چه اصولی به یک فرد اصولگرا و یا اصلاح طلب می‌گویند و بنده تعریف خودم را در رابطه با این موضوع دارم.

* تا آنجایی که اطلاع دارم احمدی نژاد در هیچ یک از جلسات [یکتا] حضور نداشته و حتی دعوت هم نشده و افرادی هم که در جبهه یکتا حضور دارند در جلساتی که احمدی نژاد برگزار می‌کند، شرکت نمی‌کنند. پس از اتمام دوره دولت دهم هر کس با فردی که نزدیکی فکری بیشتری دارد، ارتباط برقرار کرده است و باید صریح بگویم احمدی نژاد در شکل‌گیری جبهه یکتا اصلا نقش نداشته است.