۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱

۳ دلیل استیلی برای قبول هدایت ملوان

سرمربی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی گفت: در بازی با استقلال اهواز روی نیمکت ملوان می‌نشینم و بر این اساس طبیعی است که مسئولیت نتیجه را هم برعهده می‌گیرم.
کد خبر : ۲۵۳۰۰۶

صراط: حمید استیلی در خصوص ‌حضورش در رأس کادر فنی تیم فوتبال ملوان و آخرین وضعیت این تیم در آستانه بازی با استقلال اهواز گفت: من می‌دانم باشگاه ملوان در حال حاضر با چه مشکلاتی روبه‌روست و با چشم بسته هدایت این تیم را قبول نکردم، اما برای پذیرش سرمربیگری تیم ملوان سه دلیل اصلی داشتم. اول هواداران پرشور این تیم بودند که در طول تاریخ نشان داده‌اند در سخت‌ترین شرایط هم دست از حمایت از تیم خود بر نمی‌دارند، دلیل دوم صداقتی بود که در دنیامالی (رئیس هیئت مدیره باشگاه ملوان) دیدم و مورد سوم هم حضور بازیکنانی باتجربه چون پژمان نوری، مازیار زارع، حسین ماهینی و محمد آبشک بود که با آنها کار کرده‌ام و شناخت خوبی از یکدیگر داریم. مطمئنم وجود چنین بازیکنانی در جریان رقابت‌های لیگ برتر کمک زیادی به من خواهد کرد.

وی با یادآوری اینکه فقط دو روز تیم ملوان را تمرین داده است، افزود: در آستانه بازی با استقلال اهواز با توجه به زمان خیلی کمی که داریم فقط می‌توانیم برخی از نقاط ضعف تیم را برطرف کرده و از نظر روحی و روانی روی بازیکنان کار کنیم. در شرایط فعلی مشکل اصلی تیم ما ضعف بدنی بازیکنان است که پس از هفته پنجم لیگ با وقفه‌ای که ایجاد می‌شود با تمرینات فشرده این عقب‌افتادگی را جبران خواهیم کرد. من با بازیکنان این موضوع را مطرح کرده و گفتم با توجه به سختی و فشردگی تمریناتی که از این پس خواهیم داشت، خیلی مهم است که استراحت شما براساس برنامه‌ای مشخص باشد. من به بازیکنان گفتم باید به شکلی کار کرده و نتیجه بگیریم که مثل هفته‌های پایانی فصل گذشته استرس سقوط نداشته باشیم.

سرمربی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی اظهار داشت: یکی از نکات مهمی که پس از حضورم در انزلی به من قوت قلب می‌دهد حمایت شورای شهر و پیشکسوتانی همچون غفور جهانی، پیشگاه هادیان، غدیربحری، حبیبی و ... از من، کادر فنی ملوان و بازیکنان این تیم است. من پس از آنکه با مسئولان باشگاه ملوان برای هدایت این تیم به توافق رسیدم بلافاصله با قلعه‌نویی تماس گرفته و از وی رخصت گرفتم و او نیز نکاتی را در مورد تیم به من گفت. حتی زمانی که دنیامالی با من تماس گرفت به او گفتم که بازهم بیشتر تلاش کنند تا قلعه‌نویی در ملوان بماند.

استیلی در پاسخ به این پرسش که آیا مقابل استقلال اهواز روی نیمکت تیم ملوان خواهد نشست، گفت: در بازی با استقلال اهواز روی نیمکت ملوان می‌نشینم و بر این اساس طبیعی است که مسئولیت نتیجه را هم بر عهده می‌گیرم. ملوان در هفته نخست لیگ با حمایت هوادارانش در ورزشگاه تختی انزلی موفق شد ذوب‌آهن را شکست دهد. در این بازی نیز به حمایت آنها نیاز داریم تا بتوانیم سه امتیاز بازی با استقلال اهواز را کسب کنیم. ما هیچ‌وقت درِ تمرینات خود را روی هواداران نمی‌بندیم تا آنها با حضور در تمرینات ببینند که بازیکنان برای موفقیت ملوان چقدر زحمت می‌کشند.

وی در خصوص دستیارانش در کادر فنی ملوان نیز افزود: من مهدی حسینی‌نسب را که با تفکراتم آشناست، به کادر فنی اضافه کرده‌ام و پایان رأفت را نیز به دلیل آنکه چند سال در ملوان بازی کرده و با فرهنگ مردم انزلی به خوبی آشناست، انتخاب کرده‌ام. البته با اکبر محمدی هم صحبت کرده‌ام که بماند و کمک کند که تصمیم‌گیری در این خصوص را به خودش واگذار کرده‌ام. امیدوارم تصمیمش برای ماندن مثبت باشد. اگر محمدی بخواهد برود مجبوریم مربی دیگری را جایگزین او کنیم.

سرمربی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی خاطر نشان کرد: حتی از زرینچه نیز برای حضور در کادر فنی تیم ملوان دعوت کردم که او گفت به دلیل درمان پسرش حداقل باید سه ماه در آمریکا بماند. ایمان عالمی نیز گفت چون با قلعه‌نویی به ملوان آمده با رفتن او دوست ندارد در این تیم بماند که برای تصمیم عالمی احترام قائلیم.

استیلی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی مشکل مالی بازیکنان ملوان برطرف خواهد شد، گفت: دنیامالی به بازیکنان قول داده مشکلات مالی آنها را طی یک یا دو ماه آینده حل کند که خوشبختانه بازیکنان نیز به قول وی کاملاً اعتقاد و اطمینان دارند. این رابطه بین بازیکنان و مسئولان یک باشگاه نقطه قوت محسوب می‌شود.

وی در خصوص بازی ملوان برابر تیم استقلال اهواز نیز گفت: استقلال اهواز تیم ناشناخته‌ای است که همین ناشناخته بودن در شروع لیگ کمی کار را برای ما سخت می‌کند. البته ما دو بازی قبلی این تیم را برای بازیکنان آنالیز کرده‌ایم. هدف ما این است که با کمک هواداران‌مان سه امتیاز خانگی این دیدار را کسب کنیم. به احتمال فراوان استقلال اهواز برای کسب یک امتیاز به انزلی خواهد آمد، اما بازیکنان ما راه تقابل با بازی بسته چنین حریفانی را به خوبی بلدند.

سرمربی تیم فوتبال ملوان در خصوص مصدومان و محرومان تیمش در آستانه بازی با استقلال اهواز گفت: خوشبختانه محروم نداریم و تنها احمد آهی مصدوم است که پزشکان تیم تلاش می‌کنند وی را به این بازی برسانند.

منبع: تسنیم