۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵

واعظی: چند ماه دیگر از رکود خارج می‌شویم!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مسئله اقتصاد و اشتغال با سخنرانی حل نخواهد شد، گفت: باید برای رفع این مشکلات، برنامه‌ریزی شود.
کد خبر : ۲۵۳۱۵۶
صراط: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مسئله اقتصاد و اشتغال با سخنرانی حل نخواهد شد، گفت: باید برای رفع این مشکلات، برنامه‌ریزی شود.

محمود واعظی بعدازظهر امروز در نشست شورای اداری خراسان شمالی اظهار کرد: دولت گذشته طی 96 ماه فعالیت خود 6 تحریم و ممنوع کردن فعالیت‌های ایران را با اقدامات خود به ارمغان آورد، البته این تحریم‌ها دشمن را به اهدافش نرساند، اما مردم ما را به زحمت انداخت و البته با ایستادگی مردم و حضور آنها در صحنه، پاسخ لازم در مذاکرات گرفته شد.

وی گفت: پس از توافقات، به غیر از رژیم صهیونیستی و جمهوری‌خواهان آمریکا، بقیه از این توافق راضی بودند و بقیه دنیا سیاست‌های ایران و تیم مذاکره‌کننده را تحسین کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: این پیروزی متعلق به مقام معظم رهبری و تمام مردم ایران است و افتخار بزرگی برای کشور رقم خورد.

* پیروزی در توافقات را نباید به انتخابات اسفندماه گره زد

واعظی ادامه داد: پیروزی کسب‌شده در توافقات را نباید به انتخابات اسفندماه گره زد و اساساً این به خاطر ایستادگی مردم و رهبری‌‌های مقام معظم رهبری برای نظام رقم خورده و نباید این توفیق به انتخابات گره زده شود.

وی بیان داشت: ما در زمینه هسته‌ای هر آنچه که مربوط به حقوق هسته‌ای کشور و دستاوردهایی که حاصل شده بود، تأمین کردیم و اینکه کنگره آمریکا چه تصمیمی برای ما بگیرد، اساساً تحریم‌ها با توافقات انجام شده برای همیشه برداشته شده است و پایه‌های تحریم اساساً شکسته شده است و نمونه‌های آن را همه می‌بینیم که چگونه شرکت‌های مختلف با ایران وارد مذاکره شده‌اند.

* روابط بسیار خوبی بین ایران با کشورهای همسایه ایجاد شده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین رویکرد دولت یازدهم به مسئله روابط خارجی را برشمرد و گفت: این مسئله از چند جهت قابل اهمیت است که خوشبختانه با رویکرد دولت و تنظیم روابط با کشورهای همسایه، امروز ایران روابط بسیار خوبی را با کشورهای همسایه خود ایجاد کرده است.

وی بیان داشت: این باعث شده تا رویش صادرات را در آینده داشته باشیم و به واسطه بازارهای همسایه، شاهد حضور جمهوری اسلامی ایران در بازارهای این کشورها باشیم.

وی با بیان اینکه دشمن، ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی را به راه انداخته بود، گفت: امروز سیاست‌های ما در عرصه‌های خراجی و بین‌المللی ارزش یافته و بسیاری از کشورها جمهوری اسلامی را تحریم می‌کنند.

واعظی تصریح کرد: نظام اسلامی در ارتباط با عراق و سوریه خوب عمل کرده است و رسالت جهانی خودش را در ارتباط با این کشورها به شایستگی انجام داده است.

* خروج کشور از رکود تا چند ماه‌ آینده

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری با اشاره به اینکه براساس توافقات انجام شده تا چند ماه آینده کشور از رکود خارج خواهد شد، گفت: به طور قطع هدف و مرحله بعدی ما رونق است، تا اوایل سال آینده در مرحله رونق و بعد از آن به اشتغال برسیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم تا دولت بتواند با حمایت‌های مقام معظم رهبری و حمایت‌های همه‌جانبه مردم، مشکلات موجود را برطرف کند.

وی گفت: دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات مردم به ویژه حوزه اقتصاد و اشتغال اهتمام داشته و چشم‌انداز روشنی در این زمینه متصور است.

* لزوم کاهش تصدی‌گری و واگذاری امور به بخش خصوصی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری بر لزوم واگذاری کارها و امور به بخش خصوصی و کاهش تصدی‌گری تأکید کرد و گفت: اساساً باید دولت کوچک شود که مهمترین راهکار آن کاهش تصدی‌گری است.

وی با یادآوری اینکه برای دولت مهم این نبوده که چه کسی رأی داده است و ما دولت همه مردم هستیم، گفت: همدلی و همزبانی خوبی بین قوای مختلف وجود دارد و در این کشور بزرگ هیچ نیرویی نمی‌تواند نادیده گرفته شود.

واعظی خاطرنشان کرد: به طور حتم آینده کشور زمانی تضمین است که با منویات مقام معظم رهبری پیش برویم.

* مسئله اشتغال با سخنرانی حل نمی‌شود

وی در بخش دیگری با یادآوری اینکه مسئله اقتصاد و اشتغال با سخنرانی حل نخواهد شد، گفت: باید برای رفع این مشکلات، برنامه‌ریزی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: امیدواریم با توافقات هسته‌ای و گام‌های دولت و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بتوانیم در این زمینه گام‌های ارزنده‌ای را انجام دهیم.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بررسی مسائل و مشکلات زیرساخت‌های ارتباطات و همچنین افتتاح چند طرح ارتباطی به استان خراسان شمالی سفر کرده است.
منبع: فارس