۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹

حمله‌شیمیایی داعش به‌نیروهای‌پیشمرگه

یک فرمانده میدانی نیروهای پیشمرگه کردستان عراق گزارش داده است که تروریست‌های داعش هنگام درگیری با این نیروها از گازهای شیمیایی استفاده کرده‌اند.
کد خبر : ۲۵۳۲۰۹
صراط: به نقل از الرای العام، یکی از فرماندهان میدانی نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان عراق تاکید کرده است که گروه تروریستی داعش در محور (کویر – مخمور) غرب اربیل علیه نیروهای پیشمرگه از گازهای سمی استفاده کرده است.

آراس حسو میرخان جانشین فرمانده محور مخمور – ارس گزارش داد گروه تروریستی داعش روز گذشته طی درگیری با نیروهای پیشمرگه در روستای "سلطان عبدالله" در غرب اربیل 45 خمپاره با سر جنگی حامل مواد شیمیایی را به سوی این نیروها شلیک کرده است.

وی افزود، این حمله شیمیایی باعث زخمی شدن چندین نفر از نیروهای پیشمرگه شده و آثار سوختگی در نقاط مختلف بدن آنان دیده می شود.

حسو میرخان تاکید کرده است که پس از وقوع این حادثه یک تیم نظامی مشترک آمریکایی- فرانسوی خود را به محل اصابت خمپاره های شیمیایی رسانده و تحقیقات در خصوص نوع مواد شیمیایی بکار رفته در این حمله را آغاز کردند.

او همچنین یادآور شد که داعش پیش از این در ساخت بمب‌های خود برای حمله به نیروهای پیشمرگه از ماده سمی کلر استفاده کرده است و این دومین باری است که این گروه تروریستی نیروهای پیشمرگه در این محور را با حملات شیمیایی هدف قرار می دهد.نیروهای عراقی و مبارزان کرد در سوریه گزارش‌های مشابهی درباره استفاده داعش از سلاح‌های شیمیایی منتشر کرده‌اند.

برخی از مؤسساتی که در زمینه سلاح‌های شیمیای تحقیق می‌کنند نیز اعلام کردند که گروه تروریستی داعش در اواخر ماه ژوئن در حمله به نیروهای پیشمرگه کرد و حمله به اهداف غیر نظامی در سوریه و عراق از سلاح‌های حاوی مواد شیمیایی استفاده کرده است.

مقام‌های عراقی اکتبر 2014 اعلام کردند تروریست‌های داعش احتمالاً از سیلندرهای گاز کلر در درگیری‌های اواخر ماه سپتامبر در شهرهای بلد و ضلوعیه استفاده کرده‌اند.

گروه تروریستی داعش پیش از این نیز در حملات خود در مناطق مختلف عراق و سوریه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است.

منبع: تسنیم