۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران؛

مسئولان از مصاحبه با BBC منع شده‌اند

وزیر ارشاد از ممنوعیت انجام هرگونه مصاحبه از سوی مقامات مسئول کشور با شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی خبر داد.
کد خبر : ۲۵۳۴۸۵
صراط: علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز شنبه ۲۴ مرداد در جریان نشست خبری سیزدهمین جشنواره بین المللی و فرهنگی و هنری امام رضا (ع) پس از پاسخ به سوالات مرتبط با این جشنواره، به پرسش های پیرامونی و حاشیه‌ای حوزه فرهنگ و هنر هم جواب داد.

وی ابتدا از برگزاری نشست خبری خود با رسانه ها در هفته دولت با هدف تشریح فعالیت‌های یک سال گذشته وزارت ارشاد خبر داد و در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد احتمال به کارگیری نیروی انسانی در این وزارتخانه گفت: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی نیرو در گذشته در این وزارتخانه به کار گرفته شده است و ما در واقع با یک دولت متورم، لَخت و بی حال روبرو هستیم و همچنین این مسئله که دولت استخدام رسمی و پیمانی هر گونه از نیرو را خارج از چارچوب های معین ممنوع کرده است، دست ما برای توسعه نیروی انسانی بسته است.

جنتی در عین حال گفت: البته در بحث مدیریتی ما تمام تلاشمان را انجام داده ایم تا از مدیران توانمند، آگاه، خبره، شایسته و دارای لیاقت استفاده کنیم.

وزیر ارشاد در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که خواستار توضیح وی درخصوص صدور مجوز به اثری از یغما گلرویی علی رغم سابقه به گفته این خبرنگار نامطلوب این ترانه سرا شد، گفت: من نمی دانم سابقه این فرد چه بوده است اما اگر اجازه فعالیت هنری به او داده شده است به حوزه معاون هنری ارتباط پیدا می کند که از این طریق باید پیگیر شوید.

شکایتی علیه «وطن امروز» نداشته‌ایم

وی در پاسخ به یکی دیگر از خبرنگاران که از او درباره علت شکایت وزارت ارشاد از روزنامه وطن امروز سوال پرسید گفت: ما شکایتی علیه این روزنامه نداشتیم و اساسا سیاست دولت هم این نیست که از رسانه ها شکایت کند کمااینکه در همان ابتدای شروع به کار دولت یازدهم، آقای رئیس جمهور به معاونت حقوقی ریاست جمهوری دستور دادند که اگر شکایتی از جانب دولت از رسانه ها وجود داشته است، آن را پس بگیرد.

جنتی در مورد احضار مجدد خود به مجلس و اینکه گفته می شود کمیسیون فرهنگی به وی که تاکنون دو کارت زرد از مجلس گرفته، اخطار داده است گفت: کمیسیون به کسی اخطار نمی‌کند معمولا روال سوال پرسیدن از وزیر به این گونه است که سوال در کمیسیون مربوطه که در مورد ما کمیسیون فرهنگی است مطرح می شود و وزیر هم به آن پاسخ می دهد اگر سوال کننده بگوید من قانع شدم، مشکلی ندارد اما اگر بگوید من قانع نشدم، سوال به هیات رئیسه مجلس ارجاع می شود و هیات رئیسه تصمیم می گیرد با روالی مشخص آن را در دستور کار مجلس قرار دهند.

وزیر ارشاد همچنین گفت: نماینده ای که از من سوال پرسیده بود، قانع نشده و قرار شده است سوال به هیات رئیسه داده شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نظارت کامل وزارت ارشاد بر فعالیت گروه خبری بی‌بی‌سی وجود دارد؟ گفت: بله، آنها هم تحت نظر وزارت ارشاد هستند و هم سایر دستگاه های ذی صلاح بر آنها نظارت دارد البته فعالیت یک شبکه خبری خارجی در ایران و ما به هیچ وجه چیز جدیدی نیست و نمی دانم چرا انقدر رسانه ها روی آن مانورو می دهند. ما بیش از دو دهه است که به شبکه های مختلف جهانی برای فعالیت در ایران اجازه کار می دهیم و این بار اول هم نیست که شبکه BBC WORLD در ایران فعالیت می کند.

جنتی افزود: شبکه بی بی سی فارسی اصلا به ایران دعوت نشده است و حتی مسئولان ما با انجام مصاحبه با این شبکه منع شده اند.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوال دیگر درباره وضعیت بیمه تکمیلی هنرمندان از پالایش صندوق اعتباری «هنر» خبر داد و گفت: تا پیش از این ۶۰ هزار نفر عضو صندوق بود که پس از پالایشی که انجام شد مشخص شد که ۲۳ هزار نفر از آنها مشمول بیمه تکمیلی هنرمندان می شوند.

منبع: مهر