۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲

از پلمپ مانتوفروشی‌ها تا حادثه ارومیه

سخنگوی نیروی انتظامی کشور درباره عرضه مانتوهای شیشه‌ای، آتش سوزی در ارومیه و همچنین نحوه اشتغال بانوان در صنوف مختلف اظهارنظر کرد.
کد خبر : ۲۵۳۶۰۵

صراط: سردار سعید منتظرالمهدی در ادامه سومین نشست خبری سخنگوی ناجا در پاسخ به پرسشی درمورد پلمپ مانتو فروشی‌هایی که مانتوهای شیشه‌ای را عرضه میمکنند اظهار داشت: مانتوفروشی‌ها حق فروش چنین مانتوهایی را ندارند و اگر کسانی می‌خواهند این مانتوهای شیشه‌ای و حریر را به عنوان لباس مجلسی به کار برند این دست لباس‌های باید در مغازه‌های لباس مجلسی به فروش برسد.

وی گفت: این مسایل تحت نظر اتحادیه مربوطه است که بنا به درخواست صنف مربوطه و اخذ مجوز قضایی ناجا به آنها کمک می‌کند؛ همانطرو که در تهران شاهد پلمپ شدن تعدادی از این مغازه‌ها هستیم

سخنگوی ناجا در پاسخ به پرسشی درمورد اینکه اشتغال زنان در کدام صنف‌ها ممنوع است و وضعیت اشتغال زنان در قهوه‌خانه‌ها و کافی‌شاپ‌ها چگونه است، گفت: حضور در مشاغل را قانونگذار مشخص می‌کند که در کدام صنف‌ها می‌تواند فعالیت کنند.

منتظرالهمدی در ادامه درمورد انفجار بمب در ارومیه اظهار داشت: موضوع بر اثر کدورت شخصی و کینه‌ دیرینه بوده که فردی یک نارنجک جنگی را در داخل کتابخانه‌ای پرت کرده و باعث کشته شدن یک نفر و زخمی شدن دو نفر می‌شود که بلافاصله کمتر از دو ساعتت شناسایی و دستگیر می‌شود که در اثنای این درگیری ماجرای دو قتل دیگر که در 15 سال گذشته انجام شده بود مشخص می‌شود و معلوم می‌شود که همین فرد دستگیر شده این قتل‌ها را انجام داده است.

معاون اجتماعی ناجا در پاسخ به سوالی درمورد تردد موتورسیکلت‌ها در شهر اظهار داشت: حدود 3.5 میلیون موتور سوار در پایتخت داریم که هر کدام 6 برابر خودروها آلودگی تولید می‌کنند که در حدود 21 میلیون خودرو آلودگی ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: در منطقه 12 شهرداری تهران پلیس راهور فاتب طرحی را اجرا کرده که به واسطه آن ساماندهی مقررات و نحوه تردد موتورسیکلت در شهر را به اجرا گذاشته است که به اذعان رئیس پلیس راهور فاتب 80 درصد مشکلات این محدوده حل شده که ان شاءالله اگر این طرح خوب اجرا شود در معابر دیگر نیز آن را اجرا خواهیم کرد.

منبع: فارس