۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۰

نقطه‌ضعف رژيم‌صهيونيستي در جنگ آينده

رژيم صهيونيستي اخيرا رزمايشي گسترده از يكشنبه ۱۹ ژوئن به مدت ۵ روز برگزار كرد و هدف آن آماده كردن جامعه و ساكنان اين رژيم و تمرين ارائه خدمات اضطراري براي رويارويي با حملات موشكي گسترده بود.
کد خبر : ۲۵۳۶۳

در حالي كه مقامات ارتش رژيم صهيونيستي خود را براي جنگي در چند جبهه آماده مي‌كنند و معتقدند در صورت بروز چنين جنگي امكان شليك ۸۰۰ موشك در هرروز به آن وجود دارد، اما نقطه ضعف اين رژيم را موضوع ديگري مي‌دانند كه چندان ارتباطي با رزمايش هم ندارد.

به گزارش فارس، رژيم صهيونيستي اخيرا مرحله‌اي ديگر از رزمايش «نقطه تحول ۵» را در مقياسي وسيع‌تر به اجرا در آورد و به گفته كارشناسان، خود را براي جنگي در چند جبهه آماده‌تر كرد.

پايگاه خبري المنار نوشت: بر خلاف آمادگي‌ها و رزمايش‌هاي بزرگ اين رژيم، كه مقدماتي است براي احتمالات دراماتيك در هر جنگ احتمالي، به نظر مي‌رسد نگراني و ترس بزرگ اسرائيل در خلال هر رويارويي، چيزي ديگر است كه هيچ ربطي به رزمايش و آمادگي‌هاي بيشتر در ميدان جنگ ندارد.

المنار افرود: علاوه بر اين سران دشمن مستمرا از كاهش و كمبود امكانات و تجهيزات و كافي نبودن آمادگي جبهه داخلي سخن مي‌گويند. اين نگراني خود را در سخنان وزير صهيونيستي نشان داد كه وي مسئول امور داخلي و جبهه داخلي اين رژيم است.

به گزارش اين پايگاه خبري، متان ويلناي وزير جبهه داخلي اين رژيم اعلام كرد كه نقطه ضعف اسرائيل در هر جنگ احتمالي آينده، كمبود ماسك و تعداد پناه‌گاه‌ها نيست؛ نقطه ضعف اصلي احساس عمومي است كه در آغاز هر حمله‌اي بر همه چيره مي‌شود. هر چقدر هم آمادگي وجود داشته باشد، اين حس حاكم خواهد شد. ويلناي در حقيقت به ميزان نگراني جدي و حجم دستپاچگي در آغاز جنگ آينده در اين رژيم اشاره كرد.

ويلناي در مصاحبه‌اي با راديو ارتش رژيم صهيونيستي گفت: موضوع اساسي كه از رزمايش انتظار مي‌رود، بالا بردن ميزان واكنش و همكاري همه نهادهاي حاضر در رزمايش به هنگام زمان‌هاي اضطراري است. آژير خظر صبحگاهي و شبانگاهي هم براي آموزش ساكنان و تخليه اماكني به صدا در آمد كه در آن مشغول كار يا امور روزمره بودند.

وي با بيان اينكه حجم آمادگي تل‌آويو امروز بيش از پيش است، اذعان كرد كه تهديدها نيز كاملا افزايش يافته است. «تصميم‌هايي براي توزيع ماسك‌ ميان ساكنان اتخاذ شده است. بودجه‌اي نزديك به ۶۰ درصد براي اين عمليات در نظر گرفته شده است و در چند ماه پايان مي‌يابد و دقيقا در ماه فوريه يا مارس سال ۲۰۱۱ [توزيع ماسك] تمام مي‌شود. اين موضوع به ميزان همكاري ساكنان و حضورشان در اماكن تحويل ماسك بستگي دارد. بودجه كامل اين كار به يك ميليارد و ۴۰۰ ميليون خواهد رسيد.

وي در ادامه مصاحبه خود اعلام كرد كه «هر چقدر ساكنان هشيارتر و آگاه‌تر باشند، امور بهتر و آسانتر پيش مي‌رود. اسرائيل تمرين مي‌كند كه رويداد چنين اتفاقي را جبران كند. همه تلاش خود را به كار مي‌گيرد كه هميشه آماده باشد. اين رزمايش (نقطه تحول ۵) يك هفته در هر سال اجرا مي‌شود تا توازني در اين خصوص به وجود آيد».

رژيم صهيونيستي اخيرا رزمايشي گسترده از يكشنبه ۱۹ ژوئن به مدت ۵ روز برگزار كرد و هدف آن آماده كردن جامعه و ساكنان اين رژيم و تمرين ارائه خدمات اضطراري براي رويارويي با حملات موشكي گسترده بود.

در اين رزمايش كه ساكنان اين رژيم دو بار به پناهگاه‌ها يورش بردند و آژيرهاي خطر چند بار به صدا در آمد، نهادهاي آموزشي، پايگاه‌هاي جبهه داخلي، ادارات دولتي، و حدود ۸۰ درصد ساكنان محلي در رژيم صهيونيستي در رزمايش نقطه تحول ۵ شركت كردند و در آن براي حملات احتمالي به تل‌آويو و تاسيساتي كه حياتي قلمداد مي‌شود مانند نيروگاه‌هاي برق و سيستم‌هاي آب‌رساني و بيمارستان‌ها تمرين شد.

براي اولين بار از اعضاي دولت اين رژيم و نمايندگان پارلمان خواسته شد تا در رزمايش شركت كنند. به گفته رسانه‌هاي صهيونيستي، مقامات ارتش اعلام كرده‌اند كه روزانه امكان شليك ۸۰۰ موشك به سوي اسرائيل وجود دارد اگر جنگ در چند جبهه واقع شود.