۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳

زورگیران بزرگراه‌های تهران زمینگیر شدند

2 سارق زورگیر موتورسوار که اطراف بزرگراه‌های پایتخت اقدام به زورگیری و سرقت اموال شهروندان می‌کردند، در یک عملیات تعقیب و گریز پلیسی زمینگیر شدند.
کد خبر : ۲۵۳۶۳۵
صراط: ساعت 22:29 بیستم مردادماه یگان موتور سوار و خودرویی گشت انتظامی کلانتری 140باغ فیض در حال گشت زنی در آدرس میدان دانشگاه خیابان همیلا بودند که به یک دستگاه موتور سیکلت هوندا 125 با دو نفر ترک نشین جوان مشکوک شده و به آنان دستور توقف دادند که متهمان به محض مشاهده واحد گشت سریعا متواری گشتند.

در ادامه ماموران نیز به تعقیب متهمان پرداختند که در حین تعقیب و گریز چندین بار ایست داده که متهمان توجهی نکرده و ماموران ضمن رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به شلیک 4 عدد تیر جنگی به صورت هوایی کردند و موفق به دستگیری یکی از سارقین شدند.

یگان خودرویی در ادامه اقدام به مسدود کردن مسیر تردد دیگر متهم فراری کرد که متهم پس از اینکه همه درهای فرار را به روی خود بسته دید خود را به داخل پارکینگ خودروهای تصادفی رساند و در لابه لای خودرو ها پنهان شد.

ماموران مجدداً از متهم خواستند تا خود را تسلیم قانون نماید و یک عدد تیر هوایی به منطقه بی خطر و آزاد تیراندازی نمودند که متهم خود را تسلیم نمود.

متهمان خود را به هویت "سعید"و "سهیل" معرفی نمودند که بلافاصله پس از دستگیری به کلانتری 140باغ فیض منتقل شدند و تحت بازجویی های پلیسی قرار گرفتند.

در خلال بازجویی های فنی مشخص شد متهمان از سارقان زورگیر موتور سوار اطراف بزرگراه های پایتخت هستند و به تازگی نیز در آدرس اتوبان اشرفی اصفهانی اقدام به زورگیری از شهروندی که در حال تردد در حاشیه این بزرگراه بوده کرده و با تهدید چاقو اقدام به سرقت بردن گوشی ،ساعت مچی و تعدادی کارت عابر بانک شاکی کرده و متواری شدند.

در این رابطه شاکی شناسایی گردید و جهت رویارویی با متهمان به کلانتری دعوت و در مواجهه حضوری اقدام به شناسایی متهمان نمود.

سرهنگ حسن رضا جوانمرد سرکلانتر دوم پلیس پایتخت درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده ضمن تحقیقات مقدماتی جهت تحقیقات تخصصی تر و کشف سایر جرایمشان  همچنین شناسایی سایر مالباختگان در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.