۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴

مظفر بختیار درگذشت +عکس

دکتر مظفر بختیار استاد دانشگاه تهران و از اساتید ممتاز دانشگاه پکن که عصر روز جمعه درگذشت، روز گذشته در بهشت زهرا(س) آرمید.
کد خبر : ۲۵۳۶۵۷
صراط: دکتر مظفر بختیار استاد دانشگاه تهران و از اساتید ممتاز دانشگاه پکن که عصر روز جمعه درگذشت، روز گذشته در بهشت زهرا(س) آرمید.

دکتر مظفر بختیار استاد دانشگاه تهران و از استاد ممتاز دانشگاه پکن، عصر روز جمعه 23 مرداد در تهران وی حدود دو ماه بود در کما به سر می برد روز گذشته در مقبره خانوادگی در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

بر اساس این گزارش، این استاد ایرانشناس در کنار مطالعات ایران شناسی مرحوم بختیار از فارسی‌پژوهان، نسخه‌شناسان و مترجمان برجسته ایران هم شمرده می‌شد.

از جمله آثار وی می‌توان به: نی نامه، فرقه‌های صوفیه در چین، فرهنگ چینی به فارسی (به ویراستاری وی)، کتاب ایران، شکوه ایران، علف (ترجمه)، آداب فتوت (ترجمه)، مجموعه آثار رضا عباسی، حیاة الطغرایی (به عربی) و... اشاره کرد.

همچنین در تدوین اطلس تاریخی ایران به دو زبان فارسی و انگلیسی سهم عمده داشته  و کتاب ایران او به 6 زبان دنیا ترجمه شده و البته شاید از همه مهم‌تر تألیف «نی نامه» اثر جامی نفیس‌ترین نسخه هنری فارسی در جهان است که انتشارات مرکز نشر دانشگاهی آن را به چاپ رسانده است.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط مظفر بختیار