۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱

گودرزی: رفع تحریم‌ها محقق نمی‌شود

سرپرست سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه دولت روحانی دو سال از وقت خود را صرف مذاکرات و توافق هسته‌ای کرد، ادامه داد: این در حالی است که مسائل فرهنگی و اقتصادی مورد غفلت قرار گرفت.
کد خبر : ۲۵۳۶۶۶
صراط: سرپرست سازمان بسیج دانشجویی گفت: باید این واقعیت را بدانیم که توافق هسته‌ای با موضوع رفع تحریم‌ها بوده ولی در عمل انجام آن از سوی آمریکا محقق نمی‌شود.

داوود گودرزی ظهر امروز در همایش دوره آموزشی تشکیلاتی بسیج دانشجویی خط امام(ره) که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، اظهار کرد: مذاکرات نیاز اوباما بوده که با این مذاکرات به دنبال فشار اقتصادی و فلج کردن اقتصاد ایران بود.

سرپرست سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه تلاش‌های اوباما در این راستا به نتیجه نرسید، عنوان کرد: آمریکا به دنبال ایجاد شکاف بین مسئولان کشور و ایجاد اختلاف و از میان بردن انسجام ملی بوده است.

وی با بیان اینکه مصاحبه‌های اوباما با هدف توقف غنی‌سازی هسته‌ای بوده است، بیان کرد: آمریکا با اینگونه مصاحبه‌ها قصد پیروز نشان دادن آمریکا در مذاکرات و حفظ امنیت اسرائیل را دارد.

گودرزی با بیان اینکه روحانی با شعار اعتدال وارد صحنه شد، گفت: روحانی با گره زدن معیشت مردم به سیاست خارجی تنها کار ویژه دولت خود را تعامل ایران با غرب دانست.

وی با اشاره به اینکه در توافق صورت گرفته زمان و چگونگی برداشته‌شدن تحریم‌ها مشخص نیست، تصریح کرد: باید این واقعیت را بدانیم که این توافق با موضوع رفع تحریم‌ها بوده ولی در عمل انجام آن از سوی آمریکا محقق نمی‌شود.

سرپرست سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه بسیج دانشجویی هیچ‌ زمانی لفظ خیانت را برای تیم مذاکره‌کننده به کار نبرده است، متذکر شد: ما آنها را خائن نمی‌دانیم و تنها بر این باوریم که آنان محاسبات اشتباهی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه هدف آمریکا در مذاکرات بازی با نظام بوده است، خاطرنشان کرد: سناریوی مورد نظر رهبری در مذاکرات معادله‌ای دو سر برد برای نظام جمهوری اسلامی ایران بود که رفع تحریم‌ها و نبود اعتماد به دشمن جزو مواردی بود که مقام معظم رهبری از آن به عنوان پیروزی یاد می‌کردند.

گودرزی با بیان اینکه مطالبه‌گری از مسئولان مورد غفلت واقع شده است، بیان کرد: تمامی مشکلات کشور رفع تحریم نیست بلکه باید به مسائل فرهنگی و اقتصاد مقاومتی نیز توجه ویژه کرد.

سرپرست سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه دولت روحانی دو سال از وقت خود را صرف مذاکرات و توافق هسته‌ای کرد، ادامه داد: این در حالی است که مسائل فرهنگی و اقتصادی مورد غفلت قرار گرفت.

وی رسالت بسیج دانشجویی را بیان مواضع مسائل مهم کشور دانست و متذکر شد: حرف ما این است که سئوالات و ابهامات جدی در توافق را پاسخگو باشند و نمایندگان مجلس پیش از رد یا پذیرش توافق به سئوالات پاسخ دهند.

گودرزی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی به تحریم‌ها ارتباطی ندارد، یادآور شد: سوء مدیریت و رشوه همچون موریانه‌ای به بدنه اقتصاد کشور ضربه وارد می‌کند.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط گودرزی تحریم