۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
عطریانفر:

آنچه در مذاکرات از دست دادیم سرمایه نظام در قبل نبود!/ شیطان بزرگ‌بودن امریکا امر قطعی نیست!

وی خاطرنشان کرد: چیزی که در مذاکرات از دست داده‌ایم سرمایه و آورده نظام در قبل نبوده که حالا از دست داده باشیم؛ یک واقعیت قطعی را به غرب فروختیم و پذیرفتبم زیر ابروی یار چشم است!
کد خبر : ۲۵۳۶۸۹
صراط: عضو ارشد حزب کارگزاران گفت: می‌توان متصور شد آمریکا از سرفصل شیطان بزرگ خارج شود و این با مبانی ما ناسازگار نیست، زیرا که شیطان بزرگ بودن امریکا امر قطعی و تاریخی نیست.

نشست تحلیلی «و اما بعد ... » بعد از ظهر امروز یکشنبه 25 مرداد با حضور محمد عطریانفر عضو ارشد حزب کارگزاران و پرویز امینی کارشناس سیاسی با موضوع «سیاست، اقتصاد و جامعه ایران پس از توافق هسته‌ای» در خبرگزاری نسیم برگزار شد.

در این نشست، عطریانفر موضوعی مانند هسته ای را با موضوع جنگ قابل قیاس دانست و از مذاکره کنندگان به‌عنوان سرداران بزرگ یاد کرد و گفت: مقوله هسته‌ای در ذیل پارادایم حاکمیت و زیر نظر کنترل هدایتگرانه رهبران نظام به سامان رسید.

وی خاطرنشان کرد: چیزی که در مذاکرات از دست داده‌ایم سرمایه و آورده نظام در قبل نبوده که حالا از دست داده باشیم؛ یک واقعیت قطعی را به غرب فروختیم و پذیرفتبم زیر ابروی یار چشم است!

همچنین امینی با اشاره به این که اقتضای شرایط اجتماعی منجر به پذیرش این توافق شده است، گفت: جامعه احساس کرد رفع مشکلات اقتصادی مربوط به رفع تحریم با مذاکره است.

وی اظهار داشت: اگر توافق صورت نمی‌گرفت دولت برای ایده گفت‌و‌گوی خود جایگزینی نداشت و پایان کار دولت محسوب می‌شد، لذا حاکمیت پذیرش هزینه‌های توافق را به هزینه پایان کار دولت و هزینه اجتماعی ترجیح داد.

گزارش خبرنگار فارس حاکی است عطریانفر در ادامه، دستاورد نخستین و معنوی «برجام» را اعتماد مجدد مردم به نظام خواند و با اشاره به اینکه مقوله هسته‌ای در حوزه رهبری تعریف می‌شود، گفت: می‌شود مانند دوران جنگ و بحران‌های جامعه، دولت کارگزار منویات بود.

امینی تصریح کرد: دولت اگر بخواهد در بلند مدت این سرمایه اجتماعی توافق را حفظ کند نیازمند این است که آثار محسوس آن را در زندگی مردم نشان دهد، اگرنه جامعه تجدیدنظر می‌کند.

امینی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست خاطرنشان کرد: دولت یازدهم نمی‌تواند همزمان بر طبل خصومت با آمریکا بکوبد و انتظار همگرایی و حل مسائل را داشته باشد

عضو ارشد حزب کارگزاران در پاسخ گفت: می‌توان متصور شد آمریکا از سرفصل شیطان بزرگ خارج شود و این با مبانی ما ناسازگار نیست، زیرا که شیطان بزرگ بودن امریکا امر قطعی و تاریخی نیست.
منبع: فارس
خبر فوری

سید ابراهیم رییسی به شهادت رسید