۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰

کفشگری: در 2 سال و نيم، يك اشتباه كردم

باور كنيد خودمان هم نمي‌دانيم. به نظرم ترس از اشتباه كردن باعث مي‌شود اشتباه كنيم. پرسپوليس، پرطرفدارترين تيم ايران است و استرس در آن بالاست.
کد خبر : ۲۵۳۶۹۶
صراط: بازی کردن در تیم بزرگ به هر حال تبعات دارد و ممکن است با انتقادات بزرگی هم روبه‌رو شود.

حالا تصورش را کنید یک بازیکن نسبتاً جوان، بازوبند کاپیتانی تیم بزرگ و پرطرفدار را می‌بندد، خواه ناخواه بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و عملکردش هم زیر ذره‌بین خواهد بود. به طور نمونه می‌توان به مهرداد کفشگری اشاره کرد، هافبک جوانی که در بازی با سپاهان بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را بر بازو بست و انتقاداتی هم به جان خرید که خودش اعتقاد دارد مستحق این همه نقد نبوده است. او گلایه‌هایی هم از رسانه‌ها داشت و... بهتر است خودتان مصاحبه ما با کفشگری را بخوانید و قضاوت کنید:

اگر زمان به عقب برگردد باز هم بازوبند كاپيتاني پرسپوليس را جلوي سپاهان بر بازو مي‌بندي؟
صددرصد مي‌بندم! كادر فني از من خواست اين كار را انجام بدهم چون در آن تيم سابقه‌ام از بقيه بيشتر بود.

از كسي هم براي بستن بازوبند كاپيتاني مشورت گرفتي؟
بله، قبل از اين اتفاق با هادي نوروزي، محسن بنگر و رضا نورمحمدي صحبت كردم و همگي به من توصيه كردند بازوبند كاپيتاني را ببندم. حالا من از شما مي‌پرسم كه اگر بازوبند كاپيتاني بر بازوي كس ديگري بسته مي‌شد پرسپوليس 4 گل نمي‌خورد؟

به هر حال بستن بازوبند كاپيتاني تبعات دارد. ندارد؟
من مشكلي با انتقاد ندارم. انتقاد بايد منطقي باشد. اين روزها و بعد از بازي با سپاهان همه مي‌خواهند كاسه و كوزه‌ها را سر من بشكنند. من روي پنالتي سپاهان اشتباه كردم درست اما همه تقصيرات شكست مربوط به مهرداد كفشگري بود؟ همه ما اشتباه كرديم و 4 گل خورديم.

گزارشگر اصفهاني هم از تو خيلي انتقاد كرد و...
من كه نمي‌توانم براي صدا و سيماي اصفهان تصميم بگيرم! گزارشگر اصفهان، تيم شهرش را دوست دارد و آن‌طور گزارش مي‌كند و نظر مي‌دهد و نظرش هم براي من محترم است.

با وجود آنكه كاپيتاني تو را به نوعي به چالش كشيد و عنوان كرد پرسپوليس، كاپيتان‌هاي بزرگي همچون احمدرضا عابدزاده، علي كريمي و مهدي مهدوي‌كيا داشته است؟
بله، باز هم نظرش محترم است. من به نظر همه منتقدان احترام مي‌گذارم ولي با تخريب افراد مشكل دارم. بازي با سپاهان تمام شد و رفت ولي چرا همه فقط مهرداد كفشگري را چپ و راست مي‌كوبند؟

قبول داري از تو انتظار نمي‌رفت آن‌گونه روي احسان حاج‌صفي خطا كني و به سپاهان پنالتي بدهي؟
صددرصد، تحت فشار بوديم و يك لحظه دستم را جلو بردم كه حاج‌صفي هم زرنگي كرد و پنالتي گرفت. من آن اشتباه را قبول دارم. همان‌طور كه قبلاً هم به شما گفتم بعد از دو سال و نيم، يك اشتباه كردم. حق من اين نبود!

بگذريم. راستي چرا اشتباهات فردي در پرسپوليس بيداد مي‌كند؟
باور كنيد خودمان هم نمي‌دانيم. به نظرم ترس از اشتباه كردن باعث مي‌شود اشتباه كنيم. پرسپوليس، پرطرفدارترين تيم ايران است و استرس در آن بالاست.

فكر مي‌كني با اين وضعيت مي‌توان به اين تيم دل بست؟
ليگ، تازه شروع شده و انسان هم به اميد زنده است. همين جا از هواداران پرسپوليس عذر مي‌خواهم و از همه آنها مي‌خواهم باز هم پرسپوليس را حمايت كنند.

با وجود آنكه در قعر جدول قرار داريد؟
ان‌شاءا... با دو، سه تا برد شرايط عوض مي‌شود. اين جايگاه به هيچ وجه در شأن پرسپوليس نيست و همه ما اين موضوع را قبول داريم ولي جبران مي‌كنيم. مطمئن باشيد.