۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱

حمایت ایرانیان مقیم‌انگلیس ازتوافق+تصاویر

شماری زیادی از ایرانیان ساکن انگلیس عصر روز شنبه در حرکتی خودجوش در حمایت از توافق هسته ای ایران، در میدان ترافالگار در قلب لندن تجمع کردند.
کد خبر : ۲۵۳۷۰۹
صراط: این حرکت ایرانیان مقیم انگلیس در حمایت از توافق هسته ای ایران، از سوی عده ای داوطلب و از طریق شبکه های اجتماعی سازمان دهی شده بود.

«علیرضا ابهری» از برنامه ریزان این تجمع گفت: ایرانی های استقبال بسیار خوبی از این حرکت کردند که برای ما غیرقابل انتظار بود.

این فعال فرهنگی و رسانه ای گفت: این حرکت کاملا خود خوش بود و در فضایی کاملا دوستانه برگزار شد و عده ای نیز به صورت داوطلبانه تلاش درخوری را برای برگزاری آن صورت دادند.

ابهری اضافه کرد: ما با هزینه های شخصی خودمان پوسترها، پارچه ها و رنگ ها را خریداری کردیم و در اختیار شرکت کنندگان قراردادیم.

ابهری اظهار داشت: در زمانی که از شهرداری و پلیس لندن برای این تجمع مجوز می گرفتیم اصلا فکر نمی کردیم این تعداد ایرانی در این حرکت مشارکت کنند ضمن اینکه می ترسیدیم عده ای بخواهند این تجمع را برهم بزنند که خوشبختانه اتفاقی نیفتاد.

وی گفت: هدف از برگزاری این تجمع حمایت از توافق هسته ای است که جهان و خاورمیانه را امن تر خواهد کرد و سبب لغو تحریم های سخت اقتصادی خواهد شد.

«هژبر افشار» از فعالان رسانه ای مقیم انگلستان نیز تصریح کرد: شماری از ایرانی های مقیم لندن مثل بسیاری از ایرانیان سایر کشورهای جهان، در حمایت از توافق هسته ای وین عصر روز شنبه در میدان ترافالگار جمع شدند.

این فعال رسانه ای افزود: ایرانی ها توافق هسته ای وین را یک توافق در راستای منافع ملی ایران می دانند و بر این باورند که این توافق سبب لغو تحریم ها و کاهش فشارهای موجود بر هم وطنانمان خواهد شد.

وی گفت: بسیاری از جنگ طلبان در آمریکا و سایر کشورهای جهان به خاطر منافع شخصی و یا سود شرکت های تسلیحاتی، خواهان کشاندن ایران به یک درگیری بودند اما توافق هسته ای وین توطئه های دشمنان ایران را به میزان زیادی خنثی کرد.

افشار اظهار داشت: امروز خیلی از ایرانی ها و حتی انگلیسی ها در این حرکت خودجوش بدون هیچ توقع و یا چشم داشتی شرکت کردند و این درحالی است که مخالفان توافق هسته ای برای به شکست کشاندن این توافق میلیون ها دلار هزینه می کنند.

وی اضافه کرد: ایرانی ها باید از توافق هسته ای حمایت کنند زیرا این توافق را در راستای منافع ملی و حرکتی در راستای صلح می دانند و این توافق بی تردید بهانه را از دست دشمنان ایران و لابی های ضد ایرانی می گیرد.

افشار افزود: ایرانی ها بر روی توافق هسته ای وین یک اجماع کلی دارند و توانسته اند با کنار گذاشتن دیدگاه ها و نقطه نظرات متفاوتشان، در حول آن جمع شوند .

ایرانی های شرکت کننده در این حرکت خودجوش ضمن داشتن دست نوشته هایی در حمایت از توافق هسته ای و برقراری صلح، شعار «ما خواهان صلح هستیم » سر می دادند.

گفته می شود این ابتکار را که « روز بین المللی صلح » نام گذاری شده است « ده ها نفر از داوطلبان در بیش از60 کشور بزرگ آمریکای شمالی در اروپا ، استرالیا و آسیا » مطرح کرده اند.

توافقنامه وین در چهاردهم جولای (23تیر) میان ایران و شش قدرت بزرگ ( انگلیس ، فرانسه ، آلمان روسیه ، چین و آمریکا ) منعقد شد.

حمایت ایرانیان مقیم انگلیس از توافق +تصاویرحمایت ایرانیان مقیم انگلیس از توافق +تصاویر

حمایت ایرانیان مقیم انگلیس از توافق +تصاویر

حمایت ایرانیان مقیم انگلیس از توافق +تصاویر
منبع: ایرنا