۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳

تنها جمهوری‌خواه حامی توافق هم«نه»گفت

تنها عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا که احتمال داشت از توافق هسته‌ای ایران حمایت کند با انتشار اعلامیه‌ای عنوان کرد که از این توافق حمایت نخواهد کرد.
کد خبر : ۲۵۳۸۲۸
صراط: به نقل از نشریه پولتیکو، تنها عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا که احتمال داشت از توافق هسته‌ای ایران حمایت کرده و به این ترتیب به رئیس جمهوری باراک اوباما این فرصت را بدهد که ادعا کند این توافق از سوی اعضای دو حزب عمده این کشور (دموکرات و جمهوری‌خواه) مورد حمایت قرار دارد نیز عنوان کرد که از این توافق حمایت نخواهد کرد.

به این ترتیب به نظر می‌رسد که اوباما دیگر نمی‌تواند از «حمایت دوحزبی» از توافق هسته‌ای با ایران سخنی به میان آورد.. با این حال، کاخ سفید همچنان تلاش دارد تا دیگر اعضای جمهوری‌خواه کنگره آمریکا را به حمایت از این توافق ترغیب کند.

به گزارش پولتیکو، جف فلیک، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی منتخب از ایالت آریزونا و عضو کمیته روابط خارجی آن با انتشار بیانیه‌ای طولانی توضیح داد که نمی‌تواند از این توافق که حاصل مذاکراتی بین‌المللی است، حمایت کند زیرا به باور وی، این توافق توان ایالات متحده برای تنبیه ایران در آینده و به خاطر تجاوزهای این کشور در خاورمیانه را محدود می‌کند.

فلیک، در این بیانیه عنوان کرده است: «در حالی که کنگره از جانب دولت این اطمینان را دریافت کرده که توان آن برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران به خاطر رفتار این کشور در حوزه‌های غیرهسته‌ای محدود نمی‌شود، اما این موضوع با آنچه در متن (توافق با ایران) آمده است، انطباق ندارد».

منبع: تسنیم