۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹

انتقاد تند هیتسفلد از بایرنی ها

سرمربی کاملا موفق و اسبق بایرن مونیخ از مسئولان کنونی باواریایی‌ها در چند زمینه از جمله نبود روحیه ژرمنی و کم‌توجهی به بازیکنان بومی مثل ماریو گوتسه انتقاد کرد.
کد خبر : ۲۵۳۸۴۰

صراط: اوتمار هیتسفلد در روزگاری که به عنوان مسئول فنی بایرن کار کرد، از هرجهت مربی موفقی بود.

وی در سال‌های 1998 تا 2004 و 2007 تا 2008 هدایت باواریایی‌ها را برعهده داشت که توانست در این مدت یعنی 7 سال، 4 مقام قهرمانی بوندس‌لیگا، 3 قهرمانی جام حذفی آلمان(د.اف.ب پوکال) و یک جام لیگ قهرمانان اروپا را جشن بگیرد.

این چهره نامی 66 ساله که بعد از مسابقات جام جهانی 2014 از مربیگری اعلام بازنشستگی کرد،‌به عنوان کارشناس شبکه تلویزیونی اسکای به فعالیت مشغول شد.

هیتسفلد در مورد وضعیت این روزهای بایرن مونیخ انتقاداتی به عنوان یک کارشناس دارد. او اظهار داشت: اگر شما مسئول بایرن هستی و به بازیکنی مثل ماریو گوتسه، اعتماد کاملی داری، مطمئنا نمی‌روی و ستاره‌ایی مثل داگلاس کاستا را بخدمت گیری!

با این جمله وی از سیاست‌های کنونی خرید بازیکن تیم اسبق‌اش انتقاد کرد و خرید بازیکن برزیلی شاختاردونتسک یعنی کاستا در ازای 30 میلیون یورو با وجود بودن ستاره ایی مثل گوتسه، ایراد گرفت.

به اعتقاد این چهره بایرن نبایست اجازه می‌داد تابستان سال گذشته تونی کروس به رئال مادرید می‌رفت و امسال نیز باستیان شواین‌اشتایگر راهی منچستریونایتد می‌شد.

وی اظهارداشت: بازیکنانی مثل کروس و شواین‌اشتایگر رفته‌اند. در نقطه مقابل چهر‌ه‌هایی مثل آلونسو و ویدال آمده‌اند. این‌ها هم بازیکنانی خیلی خوبی هستند اما حس می‌‌کنم در این تیم با بازار فوتبال آلمان حس غریبی می‌شود. چیزی که از نظر من یک مشکل است.

به باور این مربی خالی‌شدن تدریجی کادر بایرن از بازیکنان آلمانی و رفتن به سوی ستارگان خارجی، روحیه مثالزدنی آلمانی را نزد پرافتخار‌ترین تیم ژرمن‌ها کم‌رنگ‌تر از قبل کرده است.

وی در این مورد عنوان کرد: من در این بخش اتفاقی خاص می‌بینم. چون رفته‌اند و ستارگان خارجی بسیار زیادی گرفته‌اند و در این میان روحیه آلمانی تیم تا حدی از دست رفته است.

منبع: فارس