۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵

جدیدترین تصاویر ازصحن‌حضرت‌زهرا(س)

مراحل اجرایی پروژه بزرگ صحن حضرت فاطمه (س) و ساختمان‌های کتابخانه و موزه حرم امام علی(ع) که توسط مؤسسه ايرانى كوثر اجرا مى‌شود، در حال انجام است.
کد خبر : ۲۵۳۸۴۴
صراط: مراحل اجرایی پروژه ی بزرگ صحن حضرت فاطمه زهرا(س) و ساختمان‌های مربوطه ( کتابخانه و موزه ) که توسط مؤسسه كوثر وابسته به ستاد بازسازى عتبات عاليات در جمهورى اسلامى ايران و با هماهنگی با آستان علوی اجرا مى‌شود، در حال انجام است.

مهندس ناظر مقیم این پروژه در این رابطه گفت : ساختمان‌های کتابخانه و موزه به عنوان فاز دوم این پروژه می‌باشند و در نقشه طرح پشت فضای عبادتی و زیارتی قرار دارند.

مهندس «مصطفى مجيد» افزود: مساحت کلی این دو ساختمان حدود ( ۷۵۰۰ ) مترمربع می‌باشند. ساختمان کتابخانه با ۵ طبقه در ضلع جنوب غربی پروژه قرار دارد و شامل چندین تالار مطالعه و نمایشگاه کتاب و تالار همایش و بخش نگهداری و ترمیم نسخ خطی می‌باشد.

وی در رابطه با ساختمان موزه گفت: ساختمان موزه با ۶ طبقه در ضلع غربی پروژه واقع شده و شامل چند تالار ویژه نگهداری و نمایش آثار تاریخی و تالار همایش و مرکز تحقیقاتی آثار باستانی می‌باشد.

مهندس ناظر پروژه صحن حضرت فاطمه(س) تاکید کرد : تمامی مراحل بتن ریزی سازه‌های پروژه به پایان رسیده و در حال حاضر مشغول مراحل دیگر پروژه از قبیل تاسیسات مکانیکی و برقی هستیم.

گفتنی است تولیت آستان با ارتباط مستقیم و مستمر خود با نمایندگان موسسه کوثر جهت اتمام هر چه زودتر پروژه تسهیلات لازم و ممکن را ارائه كرده و هماهنگى‌هاى لازم را با اداره‌هاى دولتى به عمل مى‌آورد.


منبع: ابنا