۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳

به دام افتادن سارقان طلافروشی خانی‌‌آباد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری سارقان طلافروشی خانی‌آباد طی ۷ روز گفت: خریدار این طلاها نیز شناسایی و دستگیر شده است.
کد خبر : ۲۵۴۱۹۰
صراط: سردار حسین ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ در بازسازی صحنه سرقت طلافروشی در منطقه خانی‌آباد در رابطه با نحوه سرقت این طلافروشی گفت: این سرقت سه‌شنبه گذشته روی داد که به گفته شخص طلافروش، سرقتی مسلحانه بوده که توسط چهار مرد و یک زن صورت گرفته است و در آن 5 کیلو طلا به سرقت رفته است.

وی گفت: با تلاش همکاران آگاهی، سارقان در طی 24 ساعت شناسایی شدند اما به پاتوق خود بازنگشتند تا اینکه با شناسایی در شهرهای شمالی، شناسایی و دستگیر شدند که مدت شناسایی در یکی از شهرهای شمالی و دستگیری آنها 24 ساعت به طول انجامید.

وی خاطرنشان کرد: این سرقت توسط 2 کلاشینکف صورت گرفته است که همراه با 60 فشنگ کشف و ضبط شد.

ساجدی‌نیا تأکید کرد: خریدار طلاهای مسروقه شناسایی و دستگیر شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: از این سارقان، سه نفر سابقه دار بوده و با هم ارتباط داشتند و امیدواریم این بار برخورد بایسته توسط مراجع قضایی صورت گیرد.

وی افزود: در این سرقت یک خانم نیز با سارقان همکاری داشت که دستگیر شده است، ضمن اینکه میانگین سنی این سارقان 30 سال است.

ساجدی‌نیا تأکید کرد: در 5 ماه طی شده از سال، ما 19 درصد کاهش سرقت در استان را شاهد بودیم.

وی افزود: از دو شب گذشته نیز طرحی با نام «امنیت و آرامش» اجرا می‌شود که هدف آن برخورد با هنجارشکنان، مزاحمان نوامیس و موادفروشان هستند که تحت نظر قرار دارند، چرا که برخورد با این افراد، خواسته شهروندان است.

ساجدی‌نیا تصریح کرد: زمانی که مردم از محلات تماس بگیرند و اعلام کنند پاتوقی برای فروش مواد مخدر، مزاحمت برای نوامیس و نظیر اینها وجود دارد، پس از بررسی‌های لازم توسط نیروی انتظامی، نیروی انتظامی وارد عمل می‌شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در رابطه با سرقت از طلافروشی‌ها گفت: متأسفانه برخی طلافروشان نکات ایمنی را رعایت نمی‌کنند که همواره از طرف نیروی انتظامی به اصناف آنها توصیه می‌شود، که این نکات ایمنی نصب دوربین، سیستم دزدگیر، سیستم آلارم و شیشه نشکن است.

وی افزود: مجموعه پلیس تهران در چند سال گذشته توفیقات زیادی در عرصه مبارزه با مجرمان داشته است، به طوری که سرقت مسلحانه به ندرت انجام می‌شود و از همین جا به سارقان هشدار می‌دهم که پلیس در سراسر ایران و به ویژه در تهران، قاطعانه با مجرمان برخورد و اینگونه موضوعات را پیگیری می‌کنیم.