۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷

کیفیت آب بالا و پایین‌شهر به هم نزدیک شد

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی استاندارد نیترات آب آشامیدنی 50 تا 100 میلی‌گرم بر لیتر تعیین کرده که حتی قابل استفاده برای کودکان شیرخوار است.
کد خبر : ۲۵۴۲۲۸
صراط: مدیر دفتر نظارت بر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه طرح منشور کیفی آب استان تهران سال آینده به اتمام می‌رسد، گفت: با اجرای این طرح آب جنوب تهران با شمال تهران مساوی شده و نزدیک به هم است.

احمد مشیری با اشاره به اینکه طرح منشور کیفی آب استان تهران از 5 سال پیش آغاز شده و رو به اتمام است، گفت: این طرح در شهرهایی اجرا می‌شود که آب آشامیدنی آنها به‌دلیل کاهش بارندگی افت سطح آب‌های زیرزمینی و مصرف بی‌رویه دچار مشکل شده است و طرح شامل جمع‌آوری چاه‌ها، خطوط انتقال، تخصیص مخزن و ایستگاه پمپاژ و توزیع است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه این طرح از چه زمانی آغاز شده و چه تغییراتی در آب شهر تهران خواهد داد، گفت:‌ این طرح از 5 سال پیش آغاز شده و باعث شده تا کیفیت آب جنوب تهران اگر بگوییم مساوی نشده است، به هم خیلی نزدیک‌تر شده است.

مشیری با اشاره به اینکه اعتبار اجرای این طرح 142 میلیارد تومان بوده و در سال 95 به پایان می‌رسد، گفت: با اتمام این طرح هیچ‌کدام از شهرهای استان تهران دچار مشکلات و معضلات کیفی آب نخواهد بود.

مدیر دفتر نظارت بر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه 90 درصد طرح منشور کیفی آب استان تهران به اتمام رسیده است، گفت: به‌ عنوان نمونه مقدار نیترات آب آشامیدنی شهر قدس به‌دلیل مهاجرت‌پذیری و افزایش ناگهانی جمعیت و کاهش بارندگی از 50 میلی‌گرم بر لیتر گذشته بود که با جایگزینی چاه‌های با کیفیت بالا برطرف شد.

وی نیترات استاندارد موجود در آب آشامیدنی را براساس استاندارد 1053 ایران 50 میلی‌گرم بر لیتر عنوان و تصریح کرد: هم‌اکنون 97.3 درصد کل آب آشامیدنی شهر قدس زیر 50 میلی‌گرم بر لیتر یعنی در حد استاندارد مجاز و در برخی مناطق کم‌تر از 30 میلی‌گرم بر لیتر و در حد استاندارد مطلوب است.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی استاندارد نیترات آب آشامیدنی 50 تا 100 میلی‌گرم بر لیتر تعیین کرده که حتی قابل استفاده برای کودکان شیرخوار است.

مشیری با اشاره به اینکه تا پایان سال نیترات آب آشامیدنی هیچ شهری در استان تهران از حد استاندارد مطلوب نخواهد گذشت، گفت: افزایش کیفیت آب آشامیدنی ملارد، تهرانسر و شهریار نیز در دستورکار قرار دارد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط آب تهران کیفیت