۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹

مخالفت یک نماینده دموکرات دیگر با برجام

دونالد نورکراس نماینده دموکرات ایالت نیوجرسی عصر روز سه شنبه مخالفت خود را با برجام هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی اعلام کرد.
کد خبر : ۲۵۴۲۵۲
صراط: به نقل از هیل وبسایت کنگره آمریکا، دونالد نورکراس تازه ترین نماینده دموکرات آمریکایی است که مخالفت خود را با برجام هسته ای اعلام کرده است.

این در شرایطی است که باب منندز دیگر سناتور دموکرات ایالت نیوجرسی نیز به تازگی با برجام مخالفت کرده است. نورکراس در سخنانی طولانی مدعی شد: ایران به عنوان یک حامی تروریسم شناخته شده است که نفرت خود از آمریکا و اسرائیل را مخفی نمی کند.

وی در ادامه ادعا کرد: با لغو تحریمها فشارها بر ایران کاهش می یابد و این اقدام نوعی جایزه رفتار گذشته ایران به شمار می رود و میلیاردها دلار به اقتصاد این کشور تزریق خواهد شد که می تواند برای خرید سلاح های بیشتر و انجام ترورهای بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

نورکراس گفت: علاوه بر این، توافق ضمانت کافی را ایجاد نمی کند که ایران از دستیابی به سلاح های اتمی، محدود شود. بنابر این، لغو تحریمها و دستیابی ایران به منابع مالی، در نهایت به بلندپروازی های اتمی تهران کمک خواهد کرد.

با مخالفت نورکراس، تعداد دموکراتهایی که با توافق هسته ای ایران مخالفت کرده اند به بیش از 12 نفر رسیده است.

"مارک هس" برگزارکننده اصلی مراسم سخنرانی نورکراس نیز گفت: یک نگرانی کلی در خصوص این توافقنامه وجود دارد و این مساله نگران کننده است که این توافق چه تاثیری بر امنیت آمریکا و اسرائیل و همین طور کل جهان خواهد داشت.

منبع: تسنیم