۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳

اذعان پیشاپیش تروریستها به سقوط زبدانی

منابع وابسته به گروه‌های تروریستی از هم اکنون سقوط «زبدانی» را پیش‌بینی کرده و در نهایت ناامیدی خواستار کمک به عناصر مسلح این شهر شده‌اند، درحالی که تا آزادسازی کامل این شهرک تنها 5 کوی باقی مانده است.
کد خبر : ۲۵۴۳۵۲
صراط: از روز گذشته (چهارشنبه) رسانه‌های وابسته به گروه‌های تروریستی و حامیان آنها در عمل اقدام به انتشار مطالبی کردند که به راحتی می‌توان از آنها برداشت کرد که به نوعی درحال فراهم کردن پیش زمینه سقوط شهرک «زبدانی» به دست ارتش سوریه و حزب الله لبنان هستند.

گروه‌های تروریستی و حامیان آنها دریافتند که نه گروه‌های مورد حمایت آنها و نه سلاح‌هایی که در اختیار آنها گذاشته‌اند، توان مقابله با خواست و اراده ارتش سوریه و حزب الله لبنان را ندارند و هم اکنون آخرین کیلومترهای زبدانی درحال آزادسازی است.

حملات از سه محور

حملات نیروهای ارتش سوریه و مقاومت حزب الله اگرچه از 3 محور علیه مرکز شهرک زبدانی، کانون تجمع گروه‌های تروریستی صورت می‌گیرد، اما هر یک از این محورها در بطن خود از چندین جبهه درگیری تشکیل شده‌اند.

تاکتیک ارتش سوریه در این مرحله آزادسازی تکه تکه مناطق و تنگ‌تر کردن حلقه محاصره علیه گروه‌های مسلح است که با حمایت گسترده آتش یگان توپخانه و نیروی هوایی همراه است.

به اذعان منابع خبری وابسته به گروه‌های تروریستی از جمله پایگاه خبری «زمان الوصل» هم اکنون گروه‌های تروریستی زبدانی در مساحتی کمتر از یک کیلومتر در محاصره هستند.

دیگر پایگاه‌ها و رسانه‌های وابسته به گروه‌های تروریستی مسلح نیز ضمن پیش بینی سقوط زبدانی، آن را به «مصیبت القصیر» تشبیه کرده و در ناامیدی خواستار کمک به تروریست‌های زبدانی شده‌اند.

یک منبع آگاه میدانی سوری در این خصوص تصریح کرد که پس از آزادسازی کوی الغربیه و پیشروی رزمندگان حزب الله تا مسجد الجسر که بین کوی الجسر و کوی النابوع واقع شده است، هم اکنون عناصر مسلح در 5 کوی زبدانی محاصره شده‌اند و یکی از محورهای پیشروی به سمت عناصر مسلح در مرکز شهر این محور است.

دومین محور پیشروی ارتش سوریه و رزمندگان حزب الله از سمت قلعه الزهراء است که اولین هدف این نیروها در این محور آزادسازی و تسلط بر میدان «العامره» است.

سومین محور عملیاتی نیز از شرق زبدانی از کوی المحطه و با هدف تسلط بر میدان المحطه و ساختمان‌های اطراف آن صورت می‌گیرد که علاوه بر اینکه در مرکز شهرک واقع شده‌اند، به دلیل مرتفع بودن به نقاط مختلف زبدانی اشراف دارند.

مهمترین ویژگی کوی‌های این منطقه کوی‌های تنگ و تو در تو و تراکم خانه‌ها و بناهای مسکونی قدیمی است که گروه‌های تروریستی از آنها به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین کانون تمرکز خود استفاده می‌کنند.
منبع: فارس