۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶

علان دوباره به کُما رفت/ تدابیر امنیتی تل‌آویو

کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد «محمد علان» اسیر فلسطینی بار دیگر به کما رفته و وضعیت وی بحرانی است.
کد خبر : ۲۵۴۳۶۴
صراط: کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد «محمد علان» اسیر فلسطینی بار دیگر به کما رفته و وضعیت وی بحرانی است.

کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین امروز (پنجشنبه) اعلام کرد «محمد علان» اسیر فلسطینی که بیش از 2 ماه است  دست به اعتصاب غذا زده، بار دیگر به کما رفته است.

به گزارش وبگاه خبری «فلسطین الیوم»، عیسی قراقع رئیس کمیته مذکور گفت: اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم مسئول کامل زندگی علان هستند؛ نیت آنها برای کشتن علان و خلاص شدن از دست او به هر شیوه‌ای کاملا واضح است.

وی افزود: دادگاه عالی رژیم صهیونیستی دیروز به درخواست کمیته اسرا برای آزادی فوری علان پاسخ مثبت داد اما این تصمیم ۶۵ روز پس از اعتصاب غذا وی صورت گرفت، اتهام «قتل» همچنان پابرجاست خصوصا اینکه این رژیم پس از اینکه مطمئن شده مشکلاتی در مغز و اعصاب این اسیر به وجود آمده، تصمیم به آزادی او گرفته است.

قراقع تاکید کرد: اگر محمد علان شهید شود، اسرائیل باید بهای حقیقی این موضوع را بپردازند و انتفاضه مردمی آینده ، انتفاضه اسرا و انتفاضه حق بر قوانین قتل و جنایت است.

دیوان عالی رژیم صهیونیستی در جلسه دیروز چهارشنبه خود حکم به لغو مدت بازداشت موقت علان داد.

تل‌آویو در شهرک‌های اطراف غزه حالت فوق‌العاده اعلام کرد

پایگاه صهیونیستی «۰۴۰۴» اعلام کرد تل‌آویو در پی به کما رفتن دوباره محمد علان و از بیم بحرانی شدن اوضاع در شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه حالت فوق‌العاده اعلام کرد.

علان در سال ۲۰۱۴ بازداشت و به ۶ سال بازداشت موقت محکوم شد. وی در اعتراض به بازداشت موقتش دست به اعتصاب غذا زد و هفته پیش به کما رفته ام هفته جاری به هوش آمده بود.

اسرای بازداشت موقت بدون تفهیم اتهام یا محاکمه زندانی می‌شوند.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط اسراییل علان