۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
پلیس آمریکا یک سیاهپوست دیگر را کشت

تظاهرات جدید علیه پلیس آمریکا +تصاویر

راشاتودی می‌گوید که چندین آتش‌سوزی نیز در اطراف منطقه‌ اعتراضات گزارش شده، اما مشخص نیست که ارتباطی با این قضیه داشته یا خیر.
کد خبر : ۲۵۴۳۷۶
صراط: افسران سفیدپوست آمریکا یکبار دیگر یک جوان سیاهپوست را در «سنت لوئیس» ایالت «میسوری» به ضرب گلوله کشتند، که در پی آن اعتراضات خشونت‌باری در این شهر برگزار شد و چندین نفر دستگیر شدند.

بعد از آنکه افسران پلیس آمریکا یک فرد سیاهپوست را با ضربات گلوله در «سنت لوئیس» ایالت «میسوری» به ضرب گلوله کشتند، جمعی در این شهر علیه خشونت پلیس برپا شد، که این اعتراضات با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد.

به نوشته سایت شبکه راشاتودی، درست لحظاتی بعد از تیراندازی در نزدیکی بلوار «پیج» و خیابان «والتون» در سنت‌لوئیس، ساکنان به خیابان آمدند و در اعتراض به این اقدام پلیس آمریکا تجمع برپا کردند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ظاهراً معترضان می‌خواستند بدانند که به چه دلیل افسران پلیس آمریکا این فرد سیاهپوست را با گلوله کشته است.

در اعتراضات در محل حادثه، دستکم سه نفر دستگیر شدند و مأموران پلیس علیه معترضان از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی استفاده کردند.

راشاتودی می‌گوید که چندین آتش‌سوزی نیز در اطراف منطقه‌ اعتراضات گزارش شده، اما مشخص نیست که ارتباطی با این قضیه داشته یا خیر.

با وجود بازداشت دستکم سه نفر از معترضان، اما مردم تا غروب صحنه اعتراضات را ترک نکردند.

فرد سپاهپوستی که توسط افسران پلیس کشته شده است، هنوز شناسایی نشده است. پلیس می‌گوید که مقتول یک مرد بیست و چندساله بوده است.

راشاتودی گزارش کرد که بعد از آنکه پلیس به سمت فرد سیاهپوست تیراندازی کرد، حدود یکصد نفر به خیابان آمدند و در اقدامی اعتراضی از پلیس خواستند تا در اینباره توضیحاتی ارائه دهد، اما پلیس به دستگیری معترضان مشغول شد.

افرادی که در صحنه مذکور حاضر بودند، گزارش داده‌اند که معترضان در پاسخ به اقدام پلیس، به سمت آن‌ها بطری‌های پلاستیکی پرتاب کرده‌اند.

تیراندازی روز چهارشنبه در همان روزی به وقوع پیوست که ساکنان شهر سنت لوئیس در حال گرامیداشت اولین سالگرد مرگ «کاجیمی پاول» بودند که افسر پلیس آمریکا او را با گلوله کشته بود.

این اولین بار نیست که یک پلیس سفیدپوست آمریکا، رفتارهای خشونت‌بار و تبعیض‌آمیزی را با سیاهپوستان آمریکایی دارد.

سال گذشته قتل مایکل براون نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی در شهر فرگوسن سنت لوئیس به دست یک افسر سفیدپوست، سلسله اعتراضاتی را به راه انداخت که هنوز هم به صورت پراکنده ادامه دارد و با کشته شدن هر سیاه‌پوست دیگر به دست پلیس، تشدید می‌شود.