۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵

اسرائیل: شلیک راکت به دستور ایران بود!

وزارت جنگ اسرائیل مدعی شد، جهاد اسلامی مسئول شلیک موشک است که از دستورات و حمایت مالی ایرانی‌ها استفاده می‌کند.
کد خبر : ۲۵۴۶۳۳
صراط: رژیم صهیونیستی بعد از بمباران مناطقی در جنوب سوریه، آن را اقدامی‌ تلافی‌جویانه خواند و مدعی شد موشک‌های پرتاب شده از سوریه به اراضی اشغالی به دستور ایران صورت گرفته است.

رژیم صهیونیستی پنج‌شنبه شب مناطقی در سوریه را بمباران و اعلام کرد این اقدام به تلافی پرتاب چهار راکت از سوریه به سمت سرزمین‌های اشغالی صورت گرفته است.

به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی بعد از بمباران مناطقی از سوریه مدعی شد، راکت‌های شلیک شده به سمت اراضی اشغالی، از منطقه قنیطره [در جنوب] سوریه پرتاب شده‌اند که تحت کنترل بشار اسد رئیس جمهور سوریه است و عوامل حزب‌الله مثل «سمیر قنطار» فرمانده حزب‌الله در بلندی‌های جولان و «مصطفی مغنیه» فرزند «عماد مغنیه» نیز آزادانه در آن حضور دارند.

با این حال، وزارت جنگ اسرائیل مدعی شد، جهاد اسلامی مسئول شلیک موشک است که از دستورات و حمایت مالی ایرانی‌ها استفاده می‌کند. البته آنها سوریه را نیز مسئول این اقدام دانستند. این در حالی است که «داود جهاد» سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین بشدت مسئولیت این جنبش در پرتاب موشک به سمت اراضی اشغالی را تکذیب کرد.

روز پنجشنبه چهار راکت از سوریه به سمت سرزمین‌های اشغالی فلسطین شلیک شده بود. در اقدامی تلافی‌جویانه، رژیم صهیونیستی نیز پنجشنبه شب مناطقی در سوریه را بمباران کرد و پنج نفر را به قتل رساند.

در همین راستا، یک مقام ارشد وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد: «این اتفاق به دستور "سعید ایزدی" رئیس بخش فلسطین نیروهای قدس ایران صورت گرفته است. او دستور شلیک موشک را داده است. او همچنین در ارسال سلاح از سوریه به لبنان فعال است».

این منبع سپس با بیان اینکه «ما دولت سوریه را مسئول این حمله می‌دانیم»، افزود، ارتش اسرائیل تعدادی از اهداف از جمله زیرساخت‌ها و انبارهای سلاح متعلق به ارتش سوریه را هدف قرار داده است.

به گفته این مقام صهیونیستی، اسرائیل با تانک و توپخانه حمله کرده و یک هدف را نیز هوایی زده‌ است. وی افزود: «ما اهداف چندگانه را در پنج یا شش مکان در چند کلیومتر داخل خاک سوریه هدف قرار دادیم. حمله ما این بار بسیار شدیدتر بود چون می‌خواستیم پیامی را ارسال و بر شدت این حادثه تاکید کنیم».

این نظامی صهیونیستی مدعی شد: «ایرانی‌ها می‌خواهند در جولان شمالی و جنوبی جبهه علیه ما را فعال کنند. این به نفع ایرانی‌ها و سوری‌هاست».

بر اساس این گزارش، رسانه‌های سوری نیز اسرائیل را به حمایت از سازمان‌های تروریستی که علیه دولت اسد اقدام کرده‌اند، حمایت می‌کند.

با این حال، «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی و رهبر حزب «اسرائیل بیتنا»، اقدام وزارت جنگ این رژیم در بمباران مناطقی از سوریه را «ضعیف» توصیف کرد و گفت: «زمانی که می‌شنویم آنها تلاش کرده‌اند زیرساختی را هدف قرار دهند معمولا به این معناست که مناطق خالی یا خاکی را زده‌اند تا به مردم بگویند ما هم کاری انجام داده‌ایم».
منبع: فارس